Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med Viewsonic VP191s?
Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-03-04 21:30

Jeg har ligesom mange andre betænkeligheder ved at købe en VP181s og
overvejer derfor en VP191s. Jeg har søgt på google-groups helt ude i roden
efter VP191 og kun fået 3 sider med hits, og har læst alle dem der ikke
lige var med kyrillisk tegnsæt ;) - men det har ikke rigtig besvaret mit
spørgsmål - så nu håber jeg at finde nogen her i gruppen der rent faktisk
ejer skærmen.

Jeg kan se på prad.de at den ikke har samme panel som VP181s, og VP201s -
alligevel har VP191s vundet ret en del tests - senest i Datatid hvor de
kiggede på 12 forskellige skærme (dog var hverken VP181s eller VP201s
imellem - så jeg er ikke helt sikker på om der overhovedet var en skærm med
IPS/S-IPS panel imellem).

En ting er hvad de skriver i computermagaziner og på reviewsites, noget
andet er faktisk brug.

Er der nogen herinde der har en VP191s og som kan sige mig om den er god at
spille på, og se en film i ny og næ?

Jeg er ikke hardcore gamer, omvendt vil jeg gerne kunne spille de hurtige
3D spil en gang imellem.

Jeg er bekendt med skærme som NEC 1860/1880, Xerox XL775d, Samsung 172X og
Iiyama E481 m.fl, men synes at pt. er VP201s øverst på min ønskeliste - jeg
har dog ikke råd til at lægge 9kkr for en skærm så jeg må finde mig noget
mindre der er om ikke lige så godt, men så næsten da :).

Er VP191 en anbefalelsesværdig skærm?

På forhånd tak
Flemming

Fra : rane

Dato : 03-03-04 09:33

On Tue, 2 Mar 2004 20:29:32 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<flemming@fjerndette.joensson.org> wrote:

>Er VP191 en anbefalelsesværdig skærm?

Kort og godt: Nej.

Ikke hvis du gerne vil bruge den til spil af og til. Har læst en del
poster om skærmen inde på prad.de og har deraf fået dette indtryk.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-03-04 20:13

rane <REMOVEme@darkREMOVEforest.dk> wrote in

> Kort og godt: Nej.
>
> Ikke hvis du gerne vil bruge den til spil af og til. Har læst en del
> poster om skærmen inde på prad.de og har deraf fået dette indtryk.

Du siger noget. Jeg havde helt glemt at prad.de har et ganske godt forum.
Plejer kun at se på selve sitet og ikke i deres fora - men der er jo mange
guldkorn i forbindel med brugererfaringer med de forskellige skærme at
hente.

Tak skal du have, også fordi du lige gad lave et resume.

Flemming