MS Windows
briani 27239
Højreklik på markering og vælg Google?
Fra : //zigge

Dato : 02-03-04 21:12

Hej

Er der nogen der tilfældigvis ved om man kan finde denne funktion noget
sted?

Ønsket er at man skal kunne markere et ord i en tekst og højreklikke på det,
for derefter at kunne vælge "søg på Google".

Eller hvis der er nogen der ved hvordan man selv kan lave nye menuitems til
højreklik i windows....

Mvh
//zigge

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 02-03-04 21:26

//zigge wrote:
> [...]
> for derefter at kunne vælge "søg på Google".
>
> Eller hvis der er nogen der ved hvordan man selv kan lave nye menuitems til

Mozilla og flere af dens fætre har det, men det er begrænset til tekst i
browseren.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 02-03-04 22:19

Hent Googles toolbar på deres hjemmesiden
(http://www.google.dk/intl/da/options.html), og du har funktionen!

Lars

Fra : //zigge

Dato : 03-03-04 00:08

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Ønsket er at man skal kunne markere et ord i en tekst og højreklikke på
det,
> for derefter at kunne vælge "søg på Google".

Hej

Jeg brugte lidt mere tid på Google og fandt en metode til at indføre menuen
i Internet Explorer. Hvis der er nogen der vil vide det...

Kan man downloade en regfil der lægger funktionen ind fra:
http://www.jfitz.com/tips/search10_install.exe

Den vil så tilføje en menu der hedder Search når man markere tekst og
højreklikker i Internet Explorer.
Hvis man vil have menupunktet på dansk kan man ændre &Search til &Søg i
regfilen ved at åbne install.exe med winzip osv.

Mvh
//zigge