MS Windows
briani 27239
Q: Hvordan hente + gemme billeder fra et W~
Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 02-03-04 21:09

Ja - forhistorien er: ski-ferien nærmer sig - byen har et web-cam med egen
adresse - opdatere billedet hver 10. minut.
Og jeg vil gerne have et par dages billeder til at samle i en - f.eks. -
Gif-fil. Vi er jo nysgerrige - og på jobbet...
I den rigtige uge ku' det da være ret sjovt selv at stå og vinke på et par
billedet....

Findes der et program eller anden fiks løsning på at få gemt hvert billede
på egen harddisk ?

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-03-04 03:41

Jesper Hedegaard wrote:
> [...]
> billedet....
>
> Findes der et program eller anden fiks løsning på at få gemt hvert billede

Hvis man har programmerne bruges kommandoen:

watch -n 600 wget http://server.dk/billede.jpg

og så lader du ellers bare maskinen stå.

600 er 600 sekunder imellem hver gang den skal køre wget; ændr det til
det ønskede.
Erstat server.dk/billede.jpg med den korrekte adresse.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>