Skærme
Fijala 3554
MAG 19" TFT
Fra : J. Nielsen

Dato : 02-03-04 19:19

Nogle der har erfaringer med den her lille tingest? Skal bruges til spil,
tekstbeh., surf. Er den god nok?

MAG PS976DB TFT specifikationer:
Størrelse : 19"
Dot Pitch : 0.264 mm
Opløsning : 1280 x 1024 @ 75 Hz
Horisontal frekvens : 31-80 KHz
Vertikal frekvens : 60-75 Hz
Display Colors : 16.7 M
Kontrast : 550:1
Luminance : 250 cd/m2
View angle Horisontal : 170 grader
View angle Vertikal : 170 grader
Consumption : 60W
Connector Signal : 15-pin D-sub
DVI
DC IN jack
Audio IN/OUT jack
Safety & EMI : UL/CUL, TUV/GS, CB, VCCI, BSMI, TCO99, BSMI, C-Tick, CCC,
13406-2
Dimensioner : 418 x 426 x 170 mm
Vægt : 7.5 kg / 6 kg
Multimedia : Højttalere (2.5W)

Mvh
Kasper

Fra : JK

Dato : 03-03-04 11:17

On Tue, 2 Mar 2004 19:19:04 +0100, "J. Nielsen" <jensn@jubiimail.dk>
wrote:

> [...]
>DC IN jack
>Audio IN/OUT jack
>Safety & EMI : UL/CUL, TUV/GS, CB, VCCI, BSMI, TCO99, BSMI, C-Tick, CCC,

Det ligner en Acer AL1931m til forveksling. Den er udmærket.
Acer siger 700:1 og 300 cd/m2

MAG burde specificere responstiden, Acer'en har 25 msec. Det er det
normale for 19" TFT skærme. Hurtigere er ikke set endnu.

Der er ret stor udbredelse af OEM-videresalg i skærm branchen og for
optiske drev.

MAG er ca. 300 kr. billigere end Acer'en.

hilsen

John

Fra : J. Nielsen

Dato : 03-03-04 11:27

JK <junk@mailzone.com> skrev

> Det ligner en Acer AL1931m til forveksling. Den er udmærket.
> Acer siger 700:1 og 300 cd/m2

Er den forskel til at leve med?

> MAG burde specificere responstiden, Acer'en har 25 msec. Det er det
> normale for 19" TFT skærme. Hurtigere er ikke set endnu.

MAG har også 25 ms. Er det til at leve med?

Kasper

Fra : JK

Dato : 03-03-04 12:10

On Wed, 3 Mar 2004 11:27:21 +0100, "J. Nielsen" <jensn@jubiimail.dk>
wrote:

>JK <junk@mailzone.com> skrev

>Er den forskel til at leve med?

Ja, det er vist ligegyldigt

>MAG har også 25 ms. Er det til at leve med?

Jada, jeg bruger en 25 msec tft derhjemme. Jeg spiller ikke. Men den
ser DVD udmærket.

Jeg så Australian Open Tennis på den, og så så jeg slørhaler ved deres
meget hurtige ryk.

Men jeg vil egentlig anbefale Acer'en. For de 270 kr. kan da ikke
betyde alverden. Der sælges mange af dem.

Studer eventuelt hvem der har den bedste dead-pixel RMA-politik.
Der er meget forskel på hvor mange døde pixels, der berettiger til
garanti-ombytning. Der skelnes imellem døde pixels (huller) og
statiske-fejlfarvede pixels (grøn prik f.eks.).

mvh

John

Fra : J. Nielsen

Dato : 03-03-04 13:03

Takker...

JK <junk@mailzone.com> skrev

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 03-03-04 16:17

J. Nielsen wrote:

> Nogle der har erfaringer med den her lille tingest? Skal bruges til
> spil, tekstbeh., surf. Er den god nok?

Er 19" ikke voldsomt stort til 1280x1024?! Har den opløsning kørende på
min 18" CRT og det springer lige op i skalden på mig :)