Fjernet advert.dll - Cuteftp virker ikke
Fra : Tine Müller

Dato : 02-03-04 08:33

Jeg har lovet at hjælpe en bekendt med ovenstående og spørger derfor om råd
her.

Hun har haft en computermand til at fjerne spyware m.m. og har nu problemer
med at få Cuteftp til at starte op, hun får denne meddelelse

can't load advert.dll. Please make sure it is installed properly.

Hun spørger om jeg har denne på min computer og kan sende den til hende, men
jeg har ikke ikke denne fil og det er vistnok meget godt. Jeg har forstået
det sådan, at det er noget som Cuteftp installerer af sig selv, men den er
altså fjernet nu, så hvad kan hun gøre for at få Cuteftp til at virke igen?

Hun har kun modem 56, så hvis hun skal til at downloade igen, tager det jo
meget lang tid. Håber nogen har et forslag?

KH
Tine

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-03-04 08:42

On Tue, 2 Mar 2004 08:32:37 +0100, Tine Müller wrote:

> [...]
> altså fjernet nu, så hvad kan hun gøre for at få Cuteftp til at virke igen?

Geninstaller cuteftp eller et andet ftp program og pas på med at fjerne
"spyware" i fremtiden.

Martin

ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Lyrik

Dato : 02-03-04 23:30

"Tine Müller" <tinem@email.dk> wrote in message

> Hun har kun modem 56, så hvis hun skal til at downloade igen, tager det jo
> meget lang tid. Håber nogen har et forslag?
>

> KH
> Tine
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Enten at downloade igen hvilket tager under 8 minutter idet den er på 3,1
megabyte.
Eller konvertere til et freeware ftp-program som Leechftp for eksempel(Den
bruger jeg selv):
http://stud.fh-heilbronn.de/~jdebis/leechftp/downloads.html

Den er på 620 kilobyte, hvilket vil tage "prinsessen på ærten" under to
minutter, à 20 øre i minuttet, summa summarum 40 øre alt iberegnet!
Så slipper hun for adware samtidig.
Ved du hvad hun skulle? Hun skulle være den ungersvend taknemmelig som gad!
Fjerne hendes computerskrald!

Hilsen
Jens

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 05-03-04 12:44

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse
[KLIP]
> Ved du hvad hun skulle? Hun skulle være den ungersvend taknemmelig som
gad!
> Fjerne hendes computerskrald!
>
> Hilsen
> Jens
++++++++++++++++++++++
Hej.
Taknemmelig for hvad, at hendes pc ikke virker ordentligt bagefter ?

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Hibbit

Dato : 03-03-04 19:01

> [...]

> Jeg har forstået det sådan, at det er noget som Cuteftp installerer af
> sig selv, men den er altså fjernet nu, så hvad kan hun gøre for at få

Sagen er, at der ved installation af CuteFTP installeres spyware på
computeren. Så hvis din bekendte ikke vil have spyware af nogen art på sin
computer, så må hun finde et andet ftp program.

Keld

Fra : F.Larsen

Dato : 12-03-04 23:22

> [...]
> med at få Cuteftp til at starte op, hun får denne meddelelse
>
> can't load advert.dll. Please make sure it is installed properly.

CuteFTP indeholder "radiate" som er spyware:
http://www.pestpatrol.com/Support/About/About_Products_Incorporating_Spyware
..asp

--
Flemming