Links og softwarefirewalls??
Fra : Torben Jensen

Dato : 01-03-04 22:20

Hej NG!

Jeg har gentagne gange selv oplevet, at når jeg besøger sites med
brugervalidering, så får jeg ikke lov at logge in, hvis min softwarefirewall
er aktiv. Slår jeg den fra, er der ikke noget problem.

For mit vedkommende kan jeg godt klare det, men i forbindelse med mit
arbejde, har jeg ofte været udsat for at besøgende ikke har haft held til at
logge på med deres kundelogin, fordi deres firewall var slået til.

Er der nogen, der ved hvad det er der gør at nogle links tilsyneladende ikke
tillades af en softwarefirewall, mens andre gør?

Selv oplever jeg det med mit homebanking. Har jeg slået firewallen til sker
der intet, når jeg trykker login. Deaktiverer jeg den og reloader siden, så
går det glimrende.

Har I nogle ideer til, hvordan det undgåes, så man evt. kunne tage højde for
dette i den fremtidige udvikling?

M.v.h.
Torben

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-03-04 23:03

"Torben" == Torben Jensen <no@mail.dk> writes:

Om SW firewalls ...

> Er der nogen, der ved hvad det er der gør at nogle links
> tilsyneladende ikke tillades af en softwarefirewall, mens andre gør?

Mon ikke det er cookies der bliver filtreret på?

> [...]

> Har I nogle ideer til, hvordan det undgåes, så man evt. kunne tage
> højde for dette i den fremtidige udvikling?

Undlade at bruge et program der skaber flere problemer end det løser?

Indtil da kan du prøve at se om der er nogle "privacu options" i din
PFW du kan pille ved, men det hjælper jo desværre ikke på det
generelle problem.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Stig Nygaard

Dato : 03-03-04 20:01

Hej

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Mon ikke det er cookies der bliver filtreret på?

Eller visse typer cookies. F.eks. "foreign cookies"?
Hvilke opsætningsmuligheder er der for opsætning af cookiefiltrering i
din firewall? Det er meget muligt at du kan beholde din nuværende
opsætning, men med en regel der laver en undtagelse for det domæne dine
netbank-coookies sendes til.

Mvh. Stig
www.rockland.dk