"cloning" af debian?
Fra : Thomas Mørch

Dato : 01-03-04 19:33

Gemmer debian ikke en liste over installerede pakker?

Og hvis det er tilfældet, kan man så ikke genbruge denne liste, til at få
installeret et nyt system?

Har nemlig en harddisk der delvis er stået af, og vil gerne ha' den nye disk
kørt op til nogenlunde samme punkt som den gamle, men det er jo umuligt at
huske hva' man har installeret osv. gennem tiden..

/ Thomas

Fra : Peter Makholm

Dato : 01-03-04 20:18

"Thomas Mørch" <tm@nowhere.dk> writes:

> Gemmer debian ikke en liste over installerede pakker?

Joda

> Og hvis det er tilfældet, kan man så ikke genbruge denne liste, til at få
> installeret et nyt system?

Du trækker listen ud med:

dpkg --get-selections > pakkeliste

Så bruger du listen med

dpkg --set-selections < pakkeliste
apt-get dselect-upgrade

'apt-get dselect-upgrade' er lidt et hack, så hvis det ikke er et
frisk system skal man lige lægge ekstra mærke til hvad den vil gøre.

--
Peter Makholm | Vi smider blade allesammen - hele tiden
peter@makholm.net | som et konstant spirende efterår

Fra : Thomas Mørch

Dato : 01-03-04 23:43

Peter Makholm wrote:

> dpkg --set-selections < pakkeliste
> apt-get dselect-upgrade

Takker...

Fandt dog ud af at sidste kommando skulle være :
apt-get -u dselect-upgrade

/ Thomas

Fra : Peter Makholm

Dato : 01-03-04 23:49

"Thomas Mørch" <tm@nowhere.dk> writes:

> Fandt dog ud af at sidste kommando skulle være :
> apt-get -u dselect-upgrade

Øhhhh, -u skulle ikke gøre andet end at vise noget mere når den
spørger om den må fortsætte med at opgradere.

--
Peter Makholm | We constantly have to keep in mind why natural
peter@makholm.net | languages are good at what they're good at. And to

Fra : Thomas Mørch

Dato : 02-03-04 09:16

Peter Makholm wrote:

> Øhhhh, -u skulle ikke gøre andet end at vise noget mere når den
> spørger om den må fortsætte med at opgradere.

Hmmm.. Kan godt være jeg tager fejl så.. Syntes bare det var den magiske
ting, der fik det til at trille hos mig..

Nå, men man kan jo også bare starte forfra, og prøve igen (eller... man ku'
også lade være ;), gider ikke sidde og vente på det igen)

/ Thomas