Skjul URL for brugeren
Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 01-03-04 14:14

Hej NG,

Jeg er ikke en ørn til Javascript, men jeg kunne forestille mig
at det kunne hjælpe mig med mit problem. Jeg har en side hvor jeg
har behov for at skjule URL'en for brugeren. Men faktisk er det
ikke så vigtigt igen om URL'en bliver vist i adressebaren, men
jeg vil gerne have den gemt af vejen, når en side fra hjemmesiden
printes ud, således at der ikke nogen www-adresse i bunden af
udskriften. Kan det lade sig gøre?

Med venlig hilsen,
Christoffer Kjeldgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-03-04 14:41

Christoffer Kjeldgaard <christoffer@sappy.dk> skrev :

> [...]
>jeg vil gerne have den gemt af vejen, når en side fra hjemmesiden
>printes ud, således at der ikke nogen www-adresse i bunden af

Nej, det skal ændres i browseropsætningen.

http://www.meadroid.com/scriptx/ giver dog en mulighed i IE, men
det kræver et plugin + mindre sikkerhed i browseren, som de
fleste vil sige nej tak til.
--
Knud

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-03-04 14:48

"Christoffer Kjeldgaard" <christoffer@sappy.dk> escribió

> jeg vil gerne have den gemt af vejen, når en side fra hjemmesiden
> printes ud, således at der ikke nogen www-adresse i bunden af
> udskriften. Kan det lade sig gøre?

Nej, det kan ikke lade sig gøre. Det er brugerens een konfiguration der gør
at adressen udskrives i bunden af papiret.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-03-04 15:07

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-03-04 20:12

Christoffer Kjeldgaard <christoffer@sappy.dk> writes:

> Jeg har en side hvor jeg har behov for at skjule URL'en for
> brugeren.

Hvad nu hvis brugeren har et behov for at se URL'en?

> [...]
> en side fra hjemmesiden printes ud, således at der ikke nogen
> www-adresse i bunden af udskriften. Kan det lade sig gøre?

Det bestemmer brugeren. Det er hans browser og hans printer, så han
bestemmer hvad han printer (heldigvis).

/L