sslug + linuxpusher = økonomisk samarbejde~
Fra : Johnny

Dato : 01-03-04 07:12

Hej

Er faldet over en lille ting som undre mig meget; er der et økonomisk
samarbejde mellem Linuxpusher og sslug (penge fra linuxpusher til
sslug), jeg synes overalt hvor sslug har changen, henviser de til
linuxpusher, på deres site, i deres guides/bøger mm. Jeg synes sslug
bruger hans navn ved en hver given lejlighed (dette til trods for at
linuxpusher langt fra er den eneste der sælger cd'er med GPL
versionerne på, og ligeledes lagtfra er den billigste)

er der nogen der ved om linuxpusher har betalt sig fra den overdrevne
reklame som sslug giver han?

Fra : Jesper Krogh

Dato : 01-03-04 07:42

I dk.edb.system.unix, skrev Johnny:
> [...]
> linuxpusher langt fra er den eneste der sælger cd'er med GPL
> versionerne på, og ligeledes lagtfra er den billigste)

Er der da dukket billigere op her på det sidste? Kan heller ikke finde
andre der sælger bøgerne?

> er der nogen der ved om linuxpusher har betalt sig fra den overdrevne
> reklame som sslug giver han?

Jeg så da gerne en reference til noget "overdreven" reklame?

Der er ingen relation, andet end jeg også er sslug-medlem, personligt
bosiddende i Københavns området, SSLUG opnår heller ikke en service hos
mig som enhver anden LUG's ikke ville kunne opnå. ( Måske pånær at jeg også
kommer til et par møder i ny og næ, men det vil jeg nu helst holde
adskilt fra SSLUG

Jesper ( Også jesper@linuxpusher.dk )

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Fra : Johnny

Dato : 05-03-04 12:27

On Mon, 1 Mar 2004 07:42:01 +0100, Jesper Krogh <jesper@krogh.cc>
wrote:

>Er der da dukket billigere op her på det sidste? Kan heller ikke finde
>andre der sælger bøgerne?

Sådan nogle som LAIKA IT sælger f.eks download versionerne billigere
end hos dig, de sælger også SSLUG bøgerne (igen billigere), selv de
boxede versioner kan de for det meste klare billigere.

>Jeg så da gerne en reference til noget "overdreven" reklame?

Tager ordet "overdreven" i mig igen, men synes du får reklamen fra
SSLUG stort set hver gang de har mulighed for det. Er bare så småt
begyndt, at være træt af at høre "Kan købes hos Linuxpusher" hver gang
de snakker om noget, der findes trods alt andre derude end dig, virker
lidt som om de fremhæver dig over de andre på marked.

Johnny

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 05-03-04 22:30

Johnny wrote:
> [...]
> de snakker om noget, der findes trods alt andre derude end dig, virker
> lidt som om de fremhæver dig over de andre på marked.

Du skal nok skelne mellem hvad "SSLUG" og hvad SSLUG medlemmer siger.
Jeg har da anbefalet Linuxpusher et par gange. Det kan meget vel hænge
sammen med at jeg ikke kender markedet ret godt (jeg bruger Debian og har
adgang til hurtige internetforbindelser). Men det betyder jo ikke SSLUG har
fremhævet Linuxpusher. Det betyder måske bare at dem bruger hans
konkurrenter, ikke er så flittige til at hjælpe folk, der spørger om råd.

Hvis du til et SSLUG arrangement spørger hvilken distribuion du skal vælge,
vil der også være en masse, der anbefaler, det de selv bruger og har gode
erfaringer med.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 01-03-04 10:00

Johnny skrev:

> Er faldet over en lille ting som undre mig meget; er der et økonomisk
> samarbejde mellem Linuxpusher og sslug

Nej.

> jeg synes overalt hvor sslug har changen, henviser de til
> linuxpusher,

Vi henviser til Linuxpusher der hvor det er relevant. Hvis vi kendte
til at Linuxpusher havde nogle konkurrenter, så ville vi sikkert også
henvise til dem (jeg tror for eksempel at vi også henviser til SuSE's
danske repræsentant - der dog af naturlige årsager ikke har et helt så
bredt udvalg af distributioner på hylderne).

> er der nogen der ved om linuxpusher har betalt sig fra den
> overdrevne reklame som sslug giver han?

Jeg mener absolut ikke at SSLUG giver Linuxpusher overdreven
reklame.

Jacob (bestyrelsesmedlem i SSLUG og medlem af redaktionen for »Linux -
Friheden til ...«)
--
"Only Hogwarts students really need spellcheckers"
-- An anonymous RISKS reader

Fra : Johnny

Dato : 05-03-04 12:30

On 01 Mar 2004 09:59:53 +0100, Jacob Sparre Andersen <sparre@nbi.dk>
wrote:

> [...]
>danske repræsentant - der dog af naturlige årsager ikke har et helt så
>bredt udvalg af distributioner på hylderne).

Det burde i kende til, jeg har f.eks selv et lille firma der sælger
Linux produkter, har også skrevet til jer for at komme med på listens
over firmaer der sælger CD'er mm. på linux.dk, er ikke kommet med på
listen og har intet hørt fra jer overhovedt.

>Jeg mener absolut ikke at SSLUG giver Linuxpusher overdreven
>reklame.

Tager ordet "overdreven" i mig igen. Men syntes bare I fremhæver han
konstant frem for bare at sige, at f.eks "CD'erne kan købe hos
Linuxforhandlere"

Johnny

Fra : Kent Friis

Dato : 05-03-04 19:41

Den Fri, 05 Mar 2004 12:29:56 +0100 skrev Johnny:

>Tager ordet "overdreven" i mig igen. Men syntes bare I fremhæver han
>konstant frem for bare at sige, at f.eks "CD'erne kan købe hos
>Linuxforhandlere"

"Ferrari'er kan købes hos Ferrari-forhandlere"

Og hvor meget klogere blev man så lige af det?

Mvh
Kent

Fra : Jesper Harder

Dato : 05-03-04 22:19

Johnny <johnny@starkonline.info> writes:

> [...]
> over firmaer der sælger CD'er mm. på linux.dk, er ikke kommet med på
> listen og har intet hørt fra jer overhovedt.

Men helt ærligt, så giver din lidt klodsede fremfærd her i gruppen med
beskyldninger om det ene og andet, i hvert fald ikke mig lyst til
hverken at købe af eller anbefale dig.

Fra : Johnny

Dato : 05-03-04 22:52

On Fri, 05 Mar 2004 22:19:13 +0100, Jesper Harder
<harder@myrealbox.com> wrote:

>Men helt ærligt, så giver din lidt klodsede fremfærd her i gruppen med
>beskyldninger om det ene og andet, i hvert fald ikke mig lyst til
>hverken at købe af eller anbefale dig.

Det er også ok, jeg undskylder at mit indlæg kom til at remstå på en
sådan måde, jeg vil dog gerne forsvarer mig med at jeg ikke smed
bekyldninger om det ene og det andet, men rent faktisk bare spurgte,
da det er en ting der længe har undret mig.

Johnny

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-03-04 10:46

> [...]

> sslug), jeg synes overalt hvor sslug har changen, henviser de til
> linuxpusher, på deres site, i deres guides/bøger mm.

Først og fremmest er SSLUG jo en pengeløs forening, så der kan
selvsagt ikke være penge mellem SSLUG og Linuxpusher.

Jeg tror snarere det skyldes det faktum at Jesper fra Linuxpusher har
involveret sig i arbejdet hos SSLUG og at han var den første med sin
idé dengang han startede. Det gør at det naturligt er Linuxpushers
navn der først dukker op i hovedet på mange SSLUG-folk når de tænker
på et sted at købe Linux-CD'er.

Samtidig har Jesper udvist stor velvillighed over for SSLUG og SSLUGs
arrangementer ved blandt andet at sælge CD'er til nedsatte priser til
diverse install-fester.

Det hører med til historien at jeg både er medlem af SSLUG gennem
flere år, og har kendt Jesper fra før han begyndte med Linuxpusher.

> er der nogen der ved om linuxpusher har betalt sig fra den overdrevne
> reklame som sslug giver han?

Det kan du være sikker på at han ikke har, da SSLUG jo som sagt ikke
har nogen penge.

--
Jacob - www.bunk.cc
It's not the fall that kills you, it's the landing.

Fra : Johnny

Dato : 05-03-04 22:50

Mit spørgsmål var ikke et forsøg på, at angribe hverken SSLUG eller
Linuxpusher.

Mit spørgsmål gik heller ikke ud på, at sætte tvilv om ærligheden ved
SSLUG.

Jeg ønskede heller ikke at benytte indlæget til at reklamere/fremhæve
eget firma.

Jeg spurgte udelukkende, af den grund at hvis det var tilfældet, ville
jeg da også gerne betalt for evt. reklame, mit spørgsmål gik ene og
alene på, hvorvidt der var betalt for reklame på den ene eller anden
måde - enten igennem kontanter, eller sponsorater.

Jeg har taget ordret "overdreven" igen, og undskylder gerne over for
både SSLUG og linuxpusheren, at mit indlæg kom til at virke forkert.

Jeg finder det bare forkert, at finde reklame for et firma i SSLUG
bøgerne (Friheden til at vælge distribution - under Gentoo:
"Man kan bestille Gentoo hos Linuxpusher1 eller selv hente et
brændklart ISO-cd-rom-billede fra Gentoo-hjemmesiden2.")

Hvorfor ikke bare skrive, at man kan købe CD'erne og evt- henvise til
listen på linux.dk, hvorfor fremhæve et bestemt firma?

Med venlig hilsen

Johnny

Fra : Arne Jørgensen

Dato : 05-03-04 23:08

> [...]

> alene på, hvorvidt der var betalt for reklame på den ene eller anden
> måde - enten igennem kontanter, eller sponsorater.

Men hvorfor henvender du dig så ikke til SSLUGs bestyrelse med det?

> [...]
>
> Hvorfor ikke bare skrive, at man kan købe CD'erne og evt- henvise til
> listen på linux.dk, hvorfor fremhæve et bestemt firma?

Og det ville være oplagt at henvende sig til forfatterne/redaktionen
med den kommentar.

Generelt virker det underligt at give kritik (også konstruktiv som jeg
forstår du ønskede) af SSLUG på en nyhedsgruppe uden tilknytning til
SSLUG.

mvh
/arne
--
Arne Jørgensen
e-post: arne@arnested.dk, <http://arnested.dk/>

Lejlighed søges! <http://bolig.arnested.dk/>

Fra : Kent Friis

Dato : 05-03-04 23:45

Den Fri, 05 Mar 2004 22:49:54 +0100 skrev Johnny:

> [...]
>
>Hvorfor ikke bare skrive, at man kan købe CD'erne og evt- henvise til
>listen på linux.dk, hvorfor fremhæve et bestemt firma?

Måske fordi at dem der har brug for at købe CD'erne frem for at
downloade ikke er på nettet, og derfor ikke kan kigge på linux.dk?

Mvh
Kent

Fra : Johnny

Dato : 06-03-04 00:13

On Fri, 5 Mar 2004 22:44:54 +0000 (UTC), leeloo@phreaker.net (Kent
Friis) wrote:

>Måske fordi at dem der har brug for at købe CD'erne frem for at
>downloade ikke er på nettet, og derfor ikke kan kigge på linux.dk?
>
>Mvh
>Kent

Undskyld mit spørgsmål, kommer måske til at lyde forkert, men hvis de
ikke er på nettet, hvordan kan de så købe fra linuxpusheren, der
såvidt jeg ved kun har onlinesalg?

Johnny

Fra : Kent Friis

Dato : 06-03-04 10:42

Den Sat, 06 Mar 2004 00:13:13 +0100 skrev Johnny:

>Undskyld mit spørgsmål, kommer måske til at lyde forkert, men hvis de
>ikke er på nettet, hvordan kan de så købe fra linuxpusheren, der
>såvidt jeg ved kun har onlinesalg?

Det var jeg så ikke klar over.

Mvh
Kent