cicso 761 router
Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 29-02-04 21:19

Hej gruppe

er der en her der ved hvordan man sætter en "sub" op, har fået fat i
en men jeg har ingen manual til den
--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-03-04 20:19

On Sun, 29 Feb 2004 21:18:56 +0100, Nicolai L. Petersen
<nlp@inet.uni2.dk> wrote:

> er der en her der ved hvordan man sætter en "sub" op, har fået fat i
> en men jeg har ingen manual til den

Kiggede du på www.cisco.com? Prøvede du at skrive '761
documentation' i søgefeltet? Hvad var første hit?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 04-03-04 18:45

On Wed, 03 Mar 2004 20:18:55 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Kiggede du på www.cisco.com? Prøvede du at skrive '761
>documentation' i søgefeltet? Hvad var første hit?

Ok

Jeg har været en tur omkring Cisco.com, men modellen har nået end of
life, og den dokumentation, som jeg kan finde er ikke lige det jeg
søger, en nærmere beskrivelse af opgaven som jeg stå med kommer her.

Jeg har lavet en cfg fil og puttet den i 761'ern, men det er ikka alt
der vil som jeg vil, jeg har følgende llinier.

TimeoutDuration0=120
TimeoutThreshold0=120
TimeoutDuration1=60
TimeoutThreshold1=240

hvlket bringer begge linier op næsten samtidig, B2 falder efter 60, og
B1 efter 120, men hvordan får man B2 til først at komme op efter 240
med 57kbps

Og kan man få den til at køre hardware stac
--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-03-04 20:22

On Thu, 04 Mar 2004 18:45:19 +0100, Nicolai L. Petersen
<nlp@inet.uni2.dk> wrote:

> Jeg har været en tur omkring Cisco.com, men modellen har nået end of
> life, og den dokumentation, som jeg kan finde er ikke lige det jeg
> søger

Products, Routers, All Routers, End-of-Sale and End-of-Life
Products, Cisco 700 Series ISDN Access Routers giver adgang til
den fulde dokumentation.

> [...]
>
> hvlket bringer begge linier op næsten samtidig, B2 falder efter 60, og
> B1 efter 120, men hvordan får man B2 til først at komme op efter 240

Timeout bruges til at fortælle routeren, hvornår den skal lægge
(en kanal) på. Hvis du vil styre, hvornår en kanal kaldes op,
skal du se på kommandoen 'demand'.

> Og kan man få den til at køre hardware stac

Nej, den kan ikke køre STAC i hardware, men den kan gøre det i
software. Se på kommandoen 'set compression'. (Default er on).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 04-03-04 22:22

On Thu, 04 Mar 2004 20:21:37 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote
>Products, Routers, All Routers, End-of-Sale and End-of-Life
>Products, Cisco 700 Series ISDN Access Routers giver adgang til
>den fulde dokumentation.

Undskyld mit franske, men Cisco site er et helvede at finde runt på
hvis man ikke er kendt, tak for vejledningen.

>Timeout bruges til at fortælle routeren, hvornår den skal lægge
>(en kanal) på. Hvis du vil styre, hvornår en kanal kaldes op,
>skal du se på kommandoen 'demand'.

Kanont, nu gør den som jeg vil have og ikke som den selv vil.

>Nej, den kan ikke køre STAC i hardware, men den kan gøre det i
>software. Se på kommandoen 'set compression'. (Default er on).

Ok. spørgsmålet er nu om UNI2 kører software stac, kan nemlig ikke få
den til at fortælle mig noget fornuftigt, den mumler noget om
confrence et eller andet når jeg giver den kommandoen se co st

Men ellers mange tak for hjælpen til den herre asbjørn fra den ydmyge
nybegynder i ISDN router verdenen.
--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-03-04 22:39

On Thu, 04 Mar 2004 22:21:30 +0100, Nicolai L. Petersen
<nlp@inet.uni2.dk> wrote:

> Undskyld mit franske, men Cisco site er et helvede at finde runt på
> hvis man ikke er kendt, tak for vejledningen.

Mja. Det er et site med utroligt meget information, så det kan
måske godt være lidt svært at finde lige præcis det man søger.

> Ok. spørgsmålet er nu om UNI2 kører software stac,

Det er ikke et spørgsmål om software- eller hardware-STAC. Det er
et spørgsmål, om der overhovedet køres STAC.

> kan nemlig ikke få den til at fortælle mig noget fornuftigt,

Hvad siger 'show negotiation'?

> den mumler noget om confrence et eller andet når jeg giver den
> kommandoen se co st

Det er muligt, du ikke har det rigtige image til at gøre det.
Send lige den nøjagtige besked samt output fra 'version'.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 04-03-04 22:49

On Thu, 04 Mar 2004 22:38:51 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Mja. Det er et site med utroligt meget information, så det kan
>måske godt være lidt svært at finde lige præcis det man søger.

Så må folk som mig bare søge lidt hjælp udefra.

>Det er ikke et spørgsmål om software- eller hardware-STAC. Det er
>et spørgsmål, om der overhovedet køres STAC.

Min nu afdøde ZyXEL Omni.net kunne køre stac op mod UNI2, så det går
jeg ud fra.

>Hvad siger 'show negotiation'?

i56689> show negotiation
System Parameters
PPP Negotiation Parameters
Integrity Interval 10
Retry Count 10
Retry Interval 3000
Terminate Count 2
Multilink ON

Profile Parameters
Compression OFF
BACP OFF
Address Negotiation Local OFF

Negotiated Parameters
Connection 1 Virtual
Connection 2 PPP IPCP MLCP

>Det er muligt, du ikke har det rigtige image til at gøre det.
>Send lige den nøjagtige besked samt output fra 'version'.

i56689> version
Software Version c760-i.b.NET3 4.1(1) - Sep 10 1997 12:49:59
Cisco 761
ISDN Stack Revision NET3 2.10
Copyright (c) 1993-1997 by Cisco Systems, Inc. All rights reserved.
Software is used subject to software license agreement contained
with this product. By using this product you agree to accept the
terms of the software license.
Hardware Configuration:
POTS Board: Not Installed
NT1 Not Installed

De ønskede detaljer er hermed leveret, håber på et snarligt svar.
--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 04-03-04 22:51

On Thu, 04 Mar 2004 22:48:31 +0100, Nicolai L. Petersen
<nlp@inet.uni2.dk> wrote:

Og så følger jeg lige op på mig selv med lidt mere info

i56689> set compression
End-of-Line found, more input expected
SEt COmpression STac | OFf
i56689> set compression stac
Command parameter not supported COMPRESSION
--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-03-04 23:43

On Thu, 04 Mar 2004 22:50:48 +0100, Nicolai L. Petersen
<nlp@inet.uni2.dk> wrote:

> i56689> set compression stac
> Command parameter not supported COMPRESSION

Nå, der var fejlbeskeden. Det er sikkert dit feature set, den er
gal med så.

I de gamle versioner var det kun Remote Office-versionerne, der
havde support for STAC, men på et eller andet tidspunkt ændrede
de det til også at være inkluderet i Internet Ready. Jeg husker
det ikke nøjagtigt, men du kan sikkert finde detaljerne i release
notes.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-03-04 23:39

<nlp@inet.uni2.dk> wrote:

> i56689> version

Du glemte den nøjagtige fejlbesked.

> Software Version c760-i.b.NET3 4.1(1) - Sep 10 1997 12:49:59

STAC kom vist nok først med i 4.2, og det med om STAC var med
skiftede i hvert fald feature set på et tidspunkt.

Hvis du skal opgradere alligevel, så opgradér til den sidste,
altså 4.4(7).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 05-03-04 02:49

On Thu, 04 Mar 2004 23:39:26 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
>skiftede i hvert fald feature set på et tidspunkt.
>
>Hvis du skal opgradere alligevel, så opgradér til den sidste,

Det vil jeg så se på senere i mit liv, lige nu gør den som jeg vil,
efter at have fundet ud af at for at ændre link down for B1, skal man
ind i remote net og sætte sin timeout.

mange tak for hjælpen højt ærede Asbjørn
--
Regards
Nicolai L. Petersen