Compaq Presario Harddisk
Fra : JK

Dato : 25-04-01 09:43

Hej

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Kan man putte en hvilken som helst ny
harddisk i en Compaq Presario.

Jeg tænker her på om det skal være en original Compaq harddisk.

Håber på lidt hjælp.

JK

Fra : ab

Dato : 25-04-01 10:15

Ja. / MVH ab

Fra : Henning

Dato : 25-04-01 12:02

On Wed, 25 Apr 2001 11:15:08 +0200, "ab" <abc_ab@vip.cybercity.dk>
wrote:

>Ja. / MVH ab

Ja til hvad?

Henning
hsb@image.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-04-01 10:18

JK skrev...
> [...]
helst ny
> harddisk i en Compaq Presario.
>
> Jeg tænker her på om det skal være en original Compaq harddisk.

Der findes ikke originale Compaq harddiske, kun harddiske
med Compaq navn, fremstillet af ?
Du kan i princippet putte en hvilken som helst harddisk i, så
længe den har det rigtige interface (ide/scsi)
Desværre bruger Compaq undertiden "Compaq tilpassede" bios
hvilket kan gøre detectering og opsætning lidt mere
besværligt end normalt. Jeg tænker her især på bios vilje til
at genkende harddiske større end 8/32gb.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : ab

Dato : 25-04-01 14:31

Ja, (efter gennemlæsning) kunne den godt / kun misforstås.

Jeg har skiftet flere HD på Presarioer og er aldrig stødt ind i problemer
med harddiske op til 30 GB.

MVH Arne Bruun (jeg læser færdig næste gang)

Fra : Thomas

Dato : 25-04-01 14:38

Compaq laver ikke selv harddiske! Jeg kender en med en Presario, hvor der
som standard sad en Seagate harddisk i.

Fra : JK

Dato : 25-04-01 19:19

Tak for hjælpen på mit spørgsmål