MS Windows
briani 27239
Hvordan omdøber man f.eks. My Docum
Fra : Mickel Hedemand

Dato : 29-02-04 15:19

Hej alle I tilsammen alvidende mennesker

Jeg kører WinXP Pro (engelsk) og vil gerne have min genvej på skrivebordet
"My Documents" omdøbt. Jeg kan godt få lov til at ændre det, men den er
ændret tilbage efter næste genstart.

Desuden sørger XP for at lægge fire mapper ind i "My Documents", som jeg
ikke har brug for, nemlig "My Music", "My Pictures", "My Shapes" samt "My
Videos". Hvordan kan jeg sætte MS
Windows-vi-ved-bedst-hvordan-du-vil-have-din-computer-til-at-se-ud-My Ass
til ikke at oprette disse mapper?

Jeg har selvfølgelig mine dokumenter på en selvstændig partition, hvorfor
jeg har "My Documents" til at pege på D:\ i stedet for C:\Documents and
Settings\[brugernavn]\My Documents .

Hvis der er en fidus ved mapperne "My Music" og "My Pictures" kunne jeg evt.
omdøbe og lade dem pege på M:\ (hvor jeg har lagt min musik) hhv.
D:\Billeder (hvor jeg skægt nok har mine billeder). Men er der en fidus ved
de mapper, og hvordan gør jeg det i givet fald?

Fortsat god søndag til jer alle. Håber, I nyder det gode vejr

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-02-04 17:16

Mickel Hedemand <mREMOVETHISickel@set.auc.dk> skrev :

> [...]
>D:\Billeder (hvor jeg skægt nok har mine billeder). Men er der en fidus ved
>de mapper, og hvordan gør jeg det i givet fald?

Det nemmeste vil være blot at flytte disse mapper og så bruge dem
til at gemme data i.

Windows finder selv ud af, at de er flyttet.

Selve hovedmappen documents and settings kan ikke flyttes, men
alle undermapper og Windows finder selv ud af, at de er flyttet.
--
Knud

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 29-02-04 18:01

> Det nemmeste vil være blot at flytte disse mapper og så bruge dem
> til at gemme data i.

Jeg kan da ikke flytte en mappe til at være rod på mit M-drev. Højst til at
være eneste mappe på det drev. Men er der overhovedet en grund til at have
de mapper, der hedder noget, man ikke synes om?

> Windows finder selv ud af, at de er flyttet.

Så, hvis jeg f.eks. flytter dem ind i C:\Documents and
Settings\[brugernavn]\My Documents (hvor jeg alligevel aldrig kigger), så
skulle de blive der?

> Selve hovedmappen documents and settings kan ikke flyttes

Det er lykkes meget godt at omdirigere "My Documents" til at pege på D:\ i
stedet for C:\Documents and Settings\[brugernavn]\My Documents

- M

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-02-04 19:13

Mickel Hedemand <mREMOVETHISickel@set.auc.dk> skrev :

>Så, hvis jeg f.eks. flytter dem ind i C:\Documents and
>Settings\[brugernavn]\My Documents (hvor jeg alligevel aldrig kigger), så
>skulle de blive der?

Ja.

>Det er lykkes meget godt at omdirigere "My Documents" til at pege på D:\ i
>stedet for C:\Documents and Settings\[brugernavn]\My Documents

Det er jo også en undermappe til documents and settings.
--
Knud

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 02-03-04 23:39

> Ja.

Nu er der så selvfølgelig lige ded ved ded, at de ligger på forskellige
drev, så jeg kan ikke bare trække dem over... Jeg prøvede med cut/paste. Det
har af en eller anden grund fået "My Shapes" og "My Videos" til at blive
der, men "My Music" og "My Pictures" er igen dukket op "My Ducuments" på
C-drevet. Jeg undres...

Stadig ingen forslag til at kunne omdøbe "My Documents"???

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-03-04 23:46

> [...]

>har af en eller anden grund fået "My Shapes" og "My Videos" til at blive
>der, men "My Music" og "My Pictures" er igen dukket op "My Ducuments" på

De skal flyttes og ikke kopieres, fordi de ligger på forskellige
drev, så er det da ikke noget i vejen for at flytte dem i
stifinder.
--
Knud

Fra : Mickel Hedemand

Dato : 02-03-04 23:55

> De skal flyttes og ikke kopieres, fordi de ligger på forskellige
> drev, så er det da ikke noget i vejen for at flytte dem i
> stifinder.

Yes. Det krævede lige, at bruge Edit -> Move to folder... i stedet for
cut/paste eller drag'n'drop. Nu ser vi, om det virker...