Skærme
Fijala 3554
Prøver lige igen (VP181B)
Fra : Lasse

Dato : 29-02-04 15:06

Har søgt lidt og læst et par sider, og fundet ud af det skal være et IPS
panel?

Jeg har kigget på Viewsonic VP181B og synes den ser meget god ud. Men har
læst der kan være nogen problemer med DVI, hva er det? (Jeg HAR DVI i mit
grafikkort og vil bruge det.)

Ellers er der også Iiyama Pro Lite E481S-B, den koster det samme. Er lidt
større, men ikke helt så flot som Viewsonic'en synes jeg.

De har begge IPS panel, efter hvad jeg kan se på deres egen side og
http://www.prad.de/guide/ausstattung_auswahl.html

Hva ville i vælge?

Lasse

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-02-04 15:52

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> crashed Echelon writing

> Hva ville i vælge?

Hvis du ikke ønsker at tage kampen op mod ViewSonic så hold dig væk fra
VP181B.

Du vil måske være heldig at få fat i en model fra den gode serie, men hvis
du ikke gør, så er du lidt på skideren.

Selvom der er en chance for at få en VP181B som faktisk virker på DVI, så
syntes jeg også service niveauet er faldet drastisk hos ViewSonic.
Fejlen har nu været kendt ret længe, men ingen gider udtale sig, acceptere
der er en fejl og så rette det.

Selvom det er en drastisk metode, burde ViewSonic nu have indset noget må
være gået galt, og trække modellen tilbage.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lasse

Dato : 29-02-04 16:11

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
>
> Selvom det er en drastisk metode, burde ViewSonic nu have indset noget må
> være gået galt, og trække modellen tilbage.

Ja, okay. Det er bare ærgeligt, det er ellers skide flot design og den har
nogen meget smarte features, synes jeg.

Men ville der være noget galt i at vælge Iiyama'en så? Det er jo alligevel
mange penge, synes jeg. Så vil gerne være sikker i mit valg.

Kunne godt tænke mig noget respons fra nogen der har E481S-B

Lasse

Fra : rane

Dato : 29-02-04 17:33

On Sun, 29 Feb 2004 16:10:35 +0100, "Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote:
>Kunne godt tænke mig noget respons fra nogen der har E481S-B

Me too :)

Designet er ikke helt så fedt som Viewsonics, men der går forlydende
om at den skulle være mindst lige så god til spil - og så er den jo en
tomme større.

Har selv fundet ud af, at jeg ikke behøver USB-hub'en og
pivot-funktionen. Bare ærgeligt at Ilyama-skærmen ikke kan dreje til
siderne eller højdejusteres - nok det eneste der ligesom afholder mig
fra at få min VP181b byttet/refunderet :/

Fra : Kode ind

Dato : 29-02-04 17:54

> [...]
> læst der kan være nogen problemer med DVI, hva er det? (Jeg HAR DVI i mit

Jeg har godt læst om problemer med Viewsonic VP181, men min fungerer fint
via DVI. Jeg har haft den i 3 måneder og har ikke oplevet problemer. Skærmen
er helt fejlfri og har derfor ikke døde pixels. Jeg vil til enhvert tid
anbefale den. Den har alle de features, jeg har brug for og er flot.
Mit grafikkort er et MSI Nvidea 4xxx (et eller andet) med TV out, DVI o.s.v.
Og det kører som skrevet perfekt.

m.v.h.
Thomas

Fra : Lasse

Dato : 29-02-04 18:30

"Kode ind" <nogen@microsoft.com> wrote in message

> [...]
> anbefale den. Den har alle de features, jeg har brug for og er flot.
> Mit grafikkort er et MSI Nvidea 4xxx (et eller andet) med TV out, DVI

Ja, men som sagt virker nogen af dem også som de skal. Det er ihvertfald
hvad jeg har forstået på det hele. Jeg vil bare ikke risikere at stå med en
"defekt" skærm.. Så jeg tror sku det bliver Iiyama

Hilsen
Lasse

Fra : ct

Dato : 01-03-04 08:34

Min VP181 virker også upåklageligt.

Og da en kollega's stod af sendte vi den ind direkte til Viewsonic og fik en
spritny tilbage efter et par dage, kanon service!

Claus

Fra : Lasse

Dato : 01-03-04 10:37

"ct" <clausFJERN@kjerkegaard.dk> wrote in message
> Min VP181 virker også upåklageligt.

Hvor længe har du haft den? Den kan jo stadig nå at gå i stykker.. For nogen
går der et par dage, for andre uger og måneder. Det er hvad jeg har læst
rundt omkring.

> Og da en kollega's stod af sendte vi den ind direkte til Viewsonic og fik
en
> spritny tilbage efter et par dage, kanon service!

Ja, men der simpelthen så mange der går i stykker, så jeg tør sku ikke købe
en.

http://www.kandu.dk/dk/news/361697/groupid/30605 - Dette er bare ET
eksempel.

Så jeg tror det bliver Iiyamaen

Hilsen
Lasse

Fra : mofo

Dato : 01-03-04 18:40

> Ja, men der simpelthen så mange der går i stykker, så jeg tør sku ikke
købe
> en.

Har du tænkt over at det måske er fordi der bliver *solgt* mange at du hører
om mange der har problemer?

claus

Fra : Lasse

Dato : 01-03-04 19:02

"mofo" <claus.fjerndette.@kjerkegaard.dk> wrote in message

> købe
>
> Har du tænkt over at det måske er fordi der bliver *solgt* mange at du
hører
> om mange der har problemer?

Håber, for jeg køber en i denne uge

Lasse

Fra : rane

Dato : 01-03-04 11:46

On Mon, 1 Mar 2004 08:33:55 +0100, "ct" <clausFJERN@kjerkegaard.dk>
wrote:

>Og da en kollega's stod af sendte vi den ind direkte til Viewsonic og fik en
>spritny tilbage efter et par dage, kanon service!

Kan man nemt gøre det uden Infocares medvirken?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-03-04 20:20

rane <REMOVEme@darkREMOVEforest.dk> wrote in

> Kan man nemt gøre det uden Infocares medvirken?

Nope, men nogen gange er Infocare rent faktisk hurtige :)

Eller også gik det hurtigt fordi det skete inden for de første 14 dage
efter købet og det så var at betragte som en DOA.

Flemming

Fra : rane

Dato : 03-03-04 09:32

On Tue, 2 Mar 2004 19:20:05 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<flemming@fjerndette.joensson.org> wrote:

>Nope, men nogen gange er Infocare rent faktisk hurtige :)
>
>Eller også gik det hurtigt fordi det skete inden for de første 14 dage
>efter købet og det så var at betragte som en DOA.

Ah ok. Jeg synes bare det er dårligt at man får en brugt
tidligere-repararet skærm tilbage når man vil bytte sin NYE skærm der
ikke virker. Kan godt være at det er ligeså godt som at få sin egen
skærm repareret...og dog:

1. Man risikerer at få en skærm med pixelfejl tilbage (specielt surt
hvis ens første skærm havde 0 fejl)
2. Infocare lader ikke til at synes det er et problem, når man får en
meeeget brugt, beskidt og lidt ridset skærm tilbage

Netop af disse 2 grunde, stoler jeg ikke en pind på Infocare og ville
derfor håbe at man på *en eller anden* måde kunne få skærmen byttet
til en helt ny. *suk*

rane