MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Xp pro, USB og autodetect?
Fra : Steen Jorgensen

Dato : 29-02-04 14:33

Har flyttet min XP pro fra en stationær til en notebook, og har pludselig
fået et problem med USB, som før fungerede upåklageligt.

Er mine USB enheder (printer, mus, memorystick) isat når jeg booter,
detecter
maskinen dem, og alt fungerer.
Men er de ikke indsat ved booten, eller hvis jeg har fjernet dem efter
booten,
reagerer XP ikke, når de indsættes (igen). Den detecter tilsyneladende
overhovedet
ikke, at nogen ny enhed er tilsluttet.

Har prøvet hvad jeg kunne komme i tanke om, men uden held indtil videre, så
forklaringer, ideer og forslag modtages med længsel.

Mvh. Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-02-04 15:29

"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> wrote:

>Har prøvet hvad jeg kunne komme i tanke om, men uden held indtil videre, så
>forklaringer, ideer og forslag modtages med længsel.

Mon ikke det er strømstyring der driller - Prøv at lege med strømstyringsindstillinger. Måske og med USB-indstillingerne i BIOS:
Jeg har erfaring for at aktivering af USB-keyboard BIOS kan løse den slags problemer. Formentlig fordi den indstilling forhindre
operativsystemet i at lukke USB porten ned....

<mlr>

Fra : Steen Jorgensen

Dato : 29-02-04 16:02

Tak for ideen. Desværre har jeg ingen USB-keyboard setting
i bios!
De eneste der er er "USB Host Controller" og "Legacy
USB Support", og de er begge enabled.

Det med strømstyringen har jeg tænkt på og leget lidt med,
men (indtil videre) uden succes.

Så stadig: alt modtages med glæde!

Mvh. Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-02-04 16:42

"Steen Jorgensen" <seldrup@get2net.dk> wrote:

>Tak for ideen. Desværre har jeg ingen USB-keyboard setting
>i bios!

Du har vel kigget på USB-rodhub'erne i enhedshåndtering. De har et fanblad der hedder strømstyring hvor du kan forhindre

Fra : Steen Jorgensen

Dato : 29-02-04 16:35

Fandt det - på en måde - alligevel:
I devicemanageren under USB Root Hub er der et faneblad
"Power Management", hvor man kan fjerne "Allow the computer
to turn off this device to save power."

Problemet er bare, at det ikke løste problemet.