Ændring af baggrund i Flash 5
Fra : Thomas

Dato : 29-02-04 14:11

Hej alle,

Hvordan ændrer man baggrunden i f.eks. en ny grafik.fil eller
movie-fil? Der er kun nogle standardiserede farver at vælge
imellem og jeg kunne godt bruge en transparent-farve. Har prøvet
at vælge farve, for derefter at bruge Paint Bucket Tool´et og
derefter trykke på baggrunden, men det virker ikke. Nogen der kan
hjælpe?

Mvh. Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 15:48

Den Sun, 29 Feb 2004 13:10:52 +0000 (UTC), Thomas
<thomasnicol@ihansen.dk> skrev noget i retning af:

> [...]
>at vælge farve, for derefter at bruge Paint Bucket Tool´et og
>derefter trykke på baggrunden, men det virker ikke. Nogen der kan

lav en boks og lav det til en grafik > læg det som bagerst/nederst
hvis det skal være baggrund > klik på color fanebladet i din property
og vælg f.eks. alpha indstil til andet end 100%, så er den
transperant... var det det du var ude efter???

MvH
Jannik

Fra : Thomas

Dato : 01-03-04 12:33

Jannik wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> [...]
> og vælg f.eks. alpha indstil til andet end 100%, så er den
> transperant... var det det du var ude efter???

Hej Jannik eller andre,

Hmmm...umiddelbart ikke. Jeg er i gang med at lave Bølge-Effekten. Denne
laver man bare på den baggrund, som jo er hele pixel-området til at
starte med, det vil sige den baggrund, som man får op, når man trykker
på file < new. Det er denne baggrund der skal være transperant. Har
prøvet at ændre i HTML koden for flash-filen (object-tagen) og det
virker fint med alle andre baggrundsfarver end lige netop transperant.
Please help.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 13:09

[snip]

hva' med
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/wmode.htm
er det det du søger så?

MvH
- Jannik

Fra : Thomas

Dato : 01-03-04 14:17

Jannik wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> Den Mon, 1 Mar 2004 11:33:17 +0000 (UTC), Thomas
> [...]
Hej Jannik,

Du er en snuske Det virker perfekt. Tusind tak for hjælpen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 14:28

Den Mon, 1 Mar 2004 13:17:21 +0000 (UTC), Thomas

super

- Jannik

Fra : Thomas

Dato : 01-03-04 18:41

Jannik wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> Den Mon, 1 Mar 2004 13:17:21 +0000 (UTC), Thomas
> [...]
Hej igen Jannik,

Har lige et ekstra spørgsmål. Min bølgeffekt virker perfekt, også
i mit HTML dokument. Den gentager bare sig selv hele tiden og det
skal den ikke. Skal jeg have gang i noget stop-action i de
enkelte frames eller???

Håber du kan hjælpe mig med dette også.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 20:22

Den Mon, 1 Mar 2004 17:40:36 +0000 (UTC), Thomas
> [...]

>i mit HTML dokument. Den gentager bare sig selv hele tiden og det
>skal den ikke. Skal jeg have gang i noget stop-action i de

næsten... du skal bare indsætte en stop action i den sidste frame...

- Jannik

Fra : Thomas

Dato : 02-03-04 14:24

Jannik wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> næsten... du skal bare indsætte en stop action i den sidste
frame...

> - Jannik

Hey Jannik,

Det virker f...... igen. Super og tusind tak