MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ny Maxtor disk - problemer med Ghost 2003 ~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-02-04 12:09

Hej alle,

Jeg har netop fået en Maxtor Diamondmax +9 via en RMA fra Maxtor som
erstatning for en D740X.
Efter at den nye disk er installeret, ville jeg lave et nyt image af en
partition med Ghost 2003, som jeg har gjort så tit med den gamle disk.
Når processen kommer så lang at den skal boote op i dos for at lave imaget,
stopper den med meddelelsen "Boot disk Failure"
Med Partition Magic 8 kigger jeg så på disken, og ser meddelelsen "Partition
table error 113"
Jeg booter så op på en bootdisk og starter fdisk - den viser at Ghost har
oprettet en bootpartion foran min normale windowspartition.
Denne sletter jeg så, og sætter min oprindelige windowspartition aktiv -
så fungerer alt igen
Ghost virker uden problemer når man booter op på en bootdisk og kører det
hele fra dos-versionen, så problemet er ikke måske ikke så stort, men det er
dog mærkeligt at dette er begyndt efter jeg har fået ny disk ?
Alting er kørt inde fra XP-Pro, og jeg har prøvet og fået fejlen 2 gange i
træk, så den er konsekvent.

fakta:

OS: dual-boot win98ME og XP-Pro
Ghost 2003 fuldt dynamisk opdateret med de seneste patches

mvh

Andreas M. Hansen