opdate en tabel
Fra : pepss

Dato : 28-02-04 23:55

Hejsa NG

Jeg vil høre om der ikke er en der kan give mig et hent til hvordan man gør
dette:

jeg har et array og et felt i en tabel med nogle tal. Det jeg så vil er hvis
jeg har et tal i tabellen som ikke er = et af tallene i arrayét skal det
slettes i tabelen og der skal opdateres noget i en anden tabel.

altså hvis

array tabel
11

så skal 11 slettes og der skal opdateres noget i den anden tabel.
håber det er til at forstå ellers spørg enlig!

det er ikke så meget noget kode jeg er ude efter men bare hvordan jeg
gripper det and og stiller det op!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Torben Brandt

Dato : 29-02-04 01:00

pepss skrev:
> [...]
>
> så skal 11 slettes og der skal opdateres noget i den anden tabel.
> håber det er til at forstå ellers spørg enlig!

sTalFraArray = Join(aMitArray, ",")
sClause = "WHERE felt NOT IN (" & sTalFraArray & ")"

Så indeholder sClause f.eks. "WHERE felt NOT IN (3, 5)", og de poster i
databasen, der opfylder den betingelse, er netop de felter, der skal
slettes (og evt noget andet med en anden tabel...).

/Torben

Fra : pepss

Dato : 29-02-04 11:28

"Torben Brandt" skrev

> sTalFraArray = Join(aMitArray, ",")
> sClause = "WHERE felt NOT IN (" & sTalFraArray & ")"

hold da op det er smat! jeg havde godt nok prøvede at lave sådan noget en
gang men fik det aldrig til at virke..
der kommer nok nogle flere spørgsmål senere men jeg skal lige ha fundet ud
af hvorfor jeg får en Type mismatch: 'Join' fejl..
er der nogen "let" møde at fejl finde på det?

Fra : Torben Brandt

Dato : 29-02-04 16:01

pepss skrev:
> "Torben Brandt" skrev

> der kommer nok nogle flere spørgsmål senere men jeg skal lige ha fundet ud
> af hvorfor jeg får en Type mismatch: 'Join' fejl..
> er der nogen "let" møde at fejl finde på det?

Det kan muligvis skyldes at aMitArray ikke er et array, men måske bare
en streng... Hvordan dannes variablen, der svarer til sMitArray?

/Torben

Fra : pepss

Dato : 02-03-04 10:27

"Torben Brandt" skrev

> Det kan muligvis skyldes at aMitArray ikke er et array, men måske bare
> en streng... Hvordan dannes variablen, der svarer til sMitArray?

ja det var det! jeg havde fået lavede noget rod mellem streng og array...