MS Windows
briani 27239
XP Skærmfrekvens !
Fra : C. Caspersen

Dato : 28-02-04 22:41

Har lige inst. XP. Billedet er skævt og træls, men jeg har fundet ud af, at
jeg kan ændre det til normal ved at ændre skærmens opdateringsfrekvens til
60 Hertz.

Så godt, så langt.

Når maskinen har genstartet, indstiller XP automatisk frekvensen til 85
Hertz, og så har vi problemet igen. Hvad gør vi ? Jeg har hentet en ny
grafikkort-driver uden held.

/Caspersen

Fra : Steen Wrem

Dato : 28-02-04 23:58

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> jeg kan ændre det til normal ved at ændre skærmens opdateringsfrekvens til

Stil den på 75 Hertz og tryk anvend og derefter ok

vh SteenW

Fra : C. Caspersen

Dato : 29-02-04 19:47

"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Stil den på 75 Hertz og tryk anvend og derefter ok

Ja tak, det er ikke for at være flabet, men mit problem er at få windows til
at beholde den indstilling, ikke at ændre frekvens.

/Caspersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-02-04 03:13

Brug kontrollerne på din skærm til at justere billedet.

Fra : C. Caspersen

Dato : 29-02-04 19:48

> Brug kontrollerne på din skærm til at justere billedet.

Har prøvet. Samme problem ved genstart.

/Caspersen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-03-04 00:16

Husk at save når du har justeret skærmen.

On Sun, 29 Feb 2004 19:47:34 +0100, "C. Caspersen"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-02-04 15:49

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
> [...]
at
> jeg kan ændre det til normal ved at ændre skærmens opdateringsfrekvens til

Er det godt at køre 60Hz synes du'?

> Når maskinen har genstartet, indstiller XP automatisk frekvensen til 85
> Hertz, og så har vi problemet igen. Hvad gør vi ? Jeg har hentet en ny
> grafikkort-driver uden held.

En skærm skal minimum kører 86Hz for at være nogenlunde flimmerfri. Og man
kan aldrig undgå at stille en lille smugle på instillingerne under skærm
og/eller skærmkort, for at få billedet helt u d i kanterne og uden det er
skævt.
Der er nogle skærme med en automatic knap eller automatik selv justere
skærmbilledet.
Hvis du vil slippe for det, skal du have en Fladskærm.

Fra : C. Caspersen

Dato : 29-02-04 19:48

> Hvis du vil slippe for det, skal du have en Fladskærm.

Er der overhovedet nogen, der har læst mit spørgsmål ?

/Caspersen

Fra : N´far

Dato : 29-02-04 20:19

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

> Er der overhovedet nogen, der har læst mit spørgsmål ?
>

> /Caspersen

Du skal være sikker på at din skærm understøtter frekvensen i en xxx(x)
gange xxx(x) opløsning.
Højreklik på skærmen-->indstillinger--->avancered-->skærm. sæt flueben i
skjul tilstande, som ikke kan vises korrekt.....
Klik på kort---> vis alle tilstande. Nu seer du alle frekvenser, dit grej
understøtter.
Klik: start-->kør--->skriv "dxdiag"--->more help--->override---> override
value---> undtast fx."75". ( for 75 hz ). Så indstil skærmen så at det seer
"pænt" ud.
Mvh.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-03-04 12:34

In article <c1tc59$eb4$1@sunsite.dk>, cmccas@fjerndettesol.dk says...

> Er der overhovedet nogen, der har læst mit spørgsmål ?

Tilsyneladende ikke.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen