Specielle forhold ved genopsætning af radi~
Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 28-02-04 19:59

Hej,

I forbindelse med renovering af kælder har jeg haft fjernet en
radiator fra systemet (fjernvarme med veksler) i 1 års tid.

Nu skal den så sluttes til igen. Er der noget jeg skal være opmærksom
på i den forbindelse? Kan nytilkoblede radiator give skidt i systemet?

mvh
Jeppe

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-02-04 23:19

"Jeppe N. Madsen" skrev
> Nu skal den så sluttes til igen. Er der noget jeg skal være opmærksom
> på i den forbindelse? Kan nytilkoblede radiator give skidt i systemet?

Radiatorer kan godt slamme til. Spørgsmålet er så om evt.
slam ikke er hærdet hvis den har stået tør i et år?
Ellers ville en udskylning nok ingen skade være til.
Lad være med at gøre det på fliserne det sviner helt enormt.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Calle.

Dato : 28-02-04 23:40

Peter Schrøder wrote:
> "Jeppe N. Madsen" skrev

hvis i har rodet med rørene kan der godt være løsnet noget skidt, som kommer
rundt i systemet. Samtidig skal du huske at lufte systemet ud nogle gange.
--
Calle

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 29-02-04 08:30

Den Sat, 28 Feb 2004 skrev Calle.:

> hvis i har rodet med rørene kan der godt være løsnet noget skidt,
> som kommer rundt i systemet.

Hvad gør man ved det? Lader det være?

> Samtidig skal du huske at lufte systemet ud nogle gange.

Yep

mvh
Jeppe

Fra : Jeppe N. Madsen

Dato : 29-02-04 08:30

Den Sat, 28 Feb 2004 skrev Peter Schrøder:

> "Jeppe N. Madsen" skrev
>
> Radiatorer kan godt slamme til. Spørgsmålet er så om evt.
> slam ikke er hærdet hvis den har stået tør i et år?
> Ellers ville en udskylning nok ingen skade være til.

Lyder som en god ide.

> Lad være med at gøre det på fliserne det sviner helt enormt.

Good point

mhv
Jeppe