MS Windows
briani 27239
Flere USB-porte ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-02-04 18:30

Når jeg har installeret en eller anden USB-device på min pc, har jeg oplevet
at det kan være vigtigt at jeg de næste gange sætter den pågældende
USB-device ind i samme USB-port som dengang den blev installeret, ellers
beder systemet om endnu engang at få installeret den pågældende USB-device.

Jeg har altid hørt om at USB skulle være så fantastisk fleksibelt, men der
er altså ret irriterende at man skal til at finde sin installations cd-rom
frem igen, blot fordi man indsætter USB-stikket i én af de andre USB-porte
end den man installerede i.

Er der nogen der kender en god og nem metode, hvor man kan "hente" den
tidligere installation og "gøre den gyldig" i en af de andre USB-porte?

På forhånd tak for hjælpen

Claus

Fra : hj3

Dato : 28-02-04 19:13

har du prøvet at annullere installeringen så vente et par minutter for
at se om windows ikke selv finder usb enheden igen.

mvh hj3.

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-02-04 19:41

"hj3" <hj3.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> har du prøvet at annullere installeringen så vente et par minutter for
> at se om windows ikke selv finder usb enheden igen.

Ja, det har jeg lige prøvet. Der bliver bedt om "Fone Data Suite" cd'en. Der
sker ingenting hvis jeg blot trykker på annuller. Det er en T65 mobiltelefon
der er tale om.

Hvis jeg stikker mit USB-nøgleringsdrev ind i en "ny" USB-port, går der blot
lidt tid hvor den installerer sig selv i den "nye" USB-port. Der er åbenbart
forskel på om det er noget, hvor Windows har softwaren indbygget i sig,
eller der er tale om noget ekstern software, som man selv har installeret.

Jeg bruger Win2k.

-cb