MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
problemer med winxp home edition sp1. expl~
Fra : Christian Haugwitz

Dato : 28-02-04 13:00

Hej NG
En af mine kammerater har fået sig en billig Medion bærbar med WINXP home.

Men hans explorer.exe er begyndt at sluge alt hans processorkraft.

Den optager 99% og overtager stille og roligt rammene, efter kort tid 100mb
ram, og stiger.

Har kørt opdateret antivirus uden at finde noget. (Antivir).

Har forsøgt at opdatere windows.

Nogen ideer?

Mvh
Christian

Fra : Ole C

Dato : 28-02-04 16:30

Christian Haugwitz skrev blandt andet:

> [...]
> 100mb ram, og stiger.
>
> Har kørt opdateret antivirus uden at finde noget. (Antivir).

Har I prøvet Ad-aware?

--
vh
Ole C

Fra : Gert Chrillesen

Dato : 28-02-04 17:01

"Ole C" <ocl@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Har I prøvet Ad-aware?

------------
Jeg har et lignende problem.
Efter et stykke tid bruger filen csrss.exe al tilgængelig CPU op til de
100%.
Jeg har checket med 2 forskellige Antivirusprogrammer.
Og også kørt Ad-Aware.

Mvh.
Chrille

Fra : Pico

Dato : 28-02-04 21:34

"Gert Chrillesen" <g@xc.xdk> skrev i en meddelelse news:4040bb41$0$29352$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> ------------
> Jeg har et lignende problem.
> Efter et stykke tid bruger filen csrss.exe al tilgængelig CPU op til de
> 100%.

Det er sikkert Minda du er ramt af. Prøv at læs her, nederst på siden.

http://pchjaelpen.dk/11-VirusInfo03.htm

Fjernelsanvisning skulle være her:

http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=PE_NIMDA.E

Begge fundet ved en simpel søgning på Google efter csrss.exe
Pico

Fra : Gert Chrillesen

Dato : 29-02-04 12:14

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=PE_NIMDA.E
>
> Begge fundet ved en simpel søgning på Google efter csrss.exe

Hvis det er Minda, burde den så ikke blive fundet under en komplet
virusscanning?

Mvh.
Chrille