tilfældig include fil
Fra : Martin Jensen

Dato : 28-02-04 11:09

Jeg har en side hvor jeg vil lave så der tilfældigt bliver valgt
mellem

<!--#include file="1.asp"-->
<!--#include file="2.asp"-->
<!--#include file="3.asp"-->

Jeg har virkeligt ingen anelse om hvordan det skal kunne laves,
så jeg håber at i kan hjælpe mig på vej...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : finn elmgaard

Dato : 28-02-04 11:34

> Jeg har en side hvor jeg vil lave så der tilfældigt bliver valgt
> mellem
>
> <!--#include file="1.asp"-->
> <!--#include file="2.asp"-->
> <!--#include file="3.asp"-->

Generer et tilfældigt tal mellem 1 og 3 (se f.eks. i din VBscript Language
Reference under Randomize).

Brug dette tal i en if-sætning til at bestemme, hvilken include, der skal
anvendes

eller

sammensæt dit include filnavn ud fra det tilfældige tal og ".asp"

mvh
Finn

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-02-04 14:00

On Sat, 28 Feb 2004 11:34:18 +0100, "finn elmgaard"
<agertoften@XXXstofanet.dk> wrote:

> [...]
>Reference under Randomize).
>
>Brug dette tal i en if-sætning til at bestemme, hvilken include, der skal

Den skulle være OK.

>eller
>
>sammensæt dit include filnavn ud fra det tilfældige tal og ".asp"

Den går ikke: Includes bliver afviklet inden ASP.

<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=50>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Martin Jensen

Dato : 28-02-04 15:12

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Den skulle være OK.

Jeg kan ikke få det til at virke.
Har prøvet følgende:

<%Dim tal
Randomize
tal = Int((3 * Rnd) + 1)

If tal = 1 then
<!--#include file="menu/reklame1.asp"-->
elseif tal = 2 then
<!--#include file="menu/reklame2.asp"-->
elseif tal = 3 then
<!--#include file="menu/reklame3.asp"-->
end if
%>

Den melder denne fejl:

Microsoft VBScript compilation error '800a0400'

Expected statement

/ny/1.asp, line 132

<!--#include file="menu/reklame1.asp"-->

Forslag???

Fra : Martin Jensen

Dato : 28-02-04 15:26

Jeg skal lære at læse ALT inden jeg stiller spørgsmål...

Har fået det til at virke...

Takker..