Problemer med Linksys BEFW11S4 router
Fra : KLM

Dato : 27-02-04 22:15

Hej

Jeg har fået et problem med min Linksys BEFW11S4 v.3 router, af en eller
anden årsag ser det ud til at WAN forbindelsen ikke virker mere.
Jeg har Tele2 ADSL med Fast ip og et Siemens Modem og indtil igår har det
hele virker som det skulle.

Hvis jeg tager netkablet og forbinder 10BT udgangen på Siemens modemet med
WAN indgangen på Linksys routeren sker der intet, der er ikke lys i 10BaseT
lampen på modemet og heller ingen på routeren og jeg får ikke tildelt WAN
ip. Sætter jeg derimod kablet i port 4/uplink porten på routeren er der lys
i 10BaseT lampen på modemet og i link/act på routeren under port 4, men
stadigvæk ikke WAN ip.

Sætter derimod kablet direkte til mit netkort virker det som det skal og jeg
kan gå "online".

Er min WAN forbindelse på router stået af?

Fra : Maybe

Dato : 28-02-04 09:59

> [...]
>i 10BaseT lampen på modemet og i link/act på routeren under port 4, men

Lyder som om at kablet måske ikke er helt stabilt mere. (for det er
det samme kabel som det lige har virket med ik?

Når den kan lave forbindelse til pc og ikke til wan har du måske ret i
at WAN port er gået i udu men forhåbentligt er det bare et slidt
kabel.

Prøv dog også lige at læse vidre hvis du ikke allerede ved det så er
det nyttig info at have.

Jeg har selv linksys (BEFSR41 V3) med et speedsteam modem fra Tele2og
bruger et ligeigennem kabel mellem modem og linksys. (jeg ved faktisk
ikke om routeren selv er istand til at vende porten hvis den fik et
krydset kabel det kan mange switche jo)

Husk også at Tele2 låser din mac adresse. Dog ikke så volsomt som
stofa gør det.

Nogle af Tele2's supportere kan løsne MAC adressen remote. (sjovt nok
kan de alle ikke)

Men det nemmeste med tele2 er Når din pc har forbimdelsen og kan gå
online til nettet (modem -> pc) så åben en dospromt og skriv ipconfig
/release (win2000 og winxp) (win98 kør winipcfg og frigør kortet) og
derefter flyt kablet til router og lad routeren give sin MAC til
Tele2.

(Men igen hvis WAN er i udu vil det ikke hjælpe) Prøv evt en reset på
routeren. Så skal du dog ind at sætte den op igen hvis det bare er
det. (min linksys har dog som default dhcp off efter reset så skal man
lige sætte sin ip fast i rangen som routeren har default)

Hilsen

Brian

Fra : KLM

Dato : 28-02-04 17:16

"Maybe" <no@thanks.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder som om at kablet måske ikke er helt stabilt mere. (for det er
> det samme kabel som det lige har virket med ik?

jo, har også prøvet med at andet kabel og det hjalp ikke.

> [...]
> bruger et ligeigennem kabel mellem modem og linksys. (jeg ved faktisk
> ikke om routeren selv er istand til at vende porten hvis den fik et

hvordan kan jeg se forskel på kablerne?

> [...]
> /release (win2000 og winxp) (win98 kør winipcfg og frigør kortet) og
> derefter flyt kablet til router og lad routeren give sin MAC til

Har lige prøvet ovenstående og det har ikke hjulpet. Vil lige ringe til
Tele2 og se om de kan gøre noget, alternative skrive til Linksys support og
som sidste udvej, sende den til forhandleren.

Fra : Maybe

Dato : 29-02-04 11:50

Hejsa

>hvordan kan jeg se forskel på kablerne?

Det er jo nok ikke det der er galt men på købte kabler står der som
regel crossed på et krydset kabel.

Du kan alternativt kigge på farvekoderne og dermed fastslå om det er
lige igennem eller krydset.

(prøv lige et andet kabel inden du giver op)

En anden måde er at måle med et multimeter, dog lidt besværligt.

Du kan finde farvekoderne her http://www.brinck.dk/patch.asp

Har du prøvet at lave en Reset på Routeren ?
Det kan jo være at Bill Gates har haft en finger med i softwaren i
routeren og så skal den jo pr definition gå ned før eller siden.
(sorry men kan ikke lade være)

Brian