Køb af brugt højstol - anbefalinger?
Fra : Bo Dudek

Dato : 27-02-04 15:42

Hejsa

Sønnike på 5mdr er så småt klar til en højstol. Vi har allerede sådan
en fætter, som man spænder på en almindelig stol, og den er han ret
glad for. Dog er det ikke praktisk altid at bruge denne, da vi så skal
pakke den ned, hver gang vi skal noget - derfor købet af en højstol.

Vi er villige til at købe en brugt. Hvad skal man købe, og hvad skal
man bestemt ikke købe? Hvad skal vi specielt være opmærksomme på sådan
rent sikkerhedsmæssigt?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Anja

Dato : 27-02-04 17:18

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi er villige til at købe en brugt. Hvad skal man købe, og hvad skal
> man bestemt ikke købe? Hvad skal vi specielt være opmærksomme på sådan

Hej

Jeg ved at Ikea har en stol som faktisk er et sæde/skål med bare 4 rør som
ben. Den fik lige så god kritik som trip-trappen sidste år og den koster
ikke ret meget. Vi har selvfølgelig brugt den når vi er i Ikea men har den
altså ikke selv - det eneste man kan sige er at et størrere barn kan ikke
selv kravle op i den.

Anja
--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 17:28

> [...]

> Vi er villige til at købe en brugt. Hvad skal man købe, og hvad skal
> man bestemt ikke købe? Hvad skal vi specielt være opmærksomme på sådan

Vi har altid været glad for Hokus Pokus stolen, som jo både er højstol,
gyngehest + legebord i en stol.
Skimmede lige Google vedr. denne stol. Der kan du læse mere om bedømmelser,
af de forskellige de stole. Så vidt jeg lige så, lå Trip trap ( staves ? )
som nummer 1 og Hokus Pokus + et par andre, kom lige efter.
Hokus Pokus stolen koster ca. 6-800 kr. fra ny ( det er så ca. 4 år siden ).
Vi solgte vores brugte for 150 kr. og den så stadig pæn og velholdt ud ved
salg.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 27-02-04 20:20

On 27/02/04 15:42, in article jnlu309oh6h4b3nho6bhoubjtuh4j2opfk@4ax.com,
"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote:

> [...]
>
> Vi er villige til at købe en brugt. Hvad skal man købe, og hvad skal
> man bestemt ikke købe? Hvad skal vi specielt være opmærksomme på sådan

En Trip-trap er min anbefaling.

Mvh.
Charlotte

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-02-04 21:06

> En Trip-trap er min anbefaling.

Det kan jeg fuldtud støtte - vores to unger (nu 7 og 5) har været og er
stadigvæk glade for deres Trip-trap stole. Den store fordel ved denne stol
er at den vokser med barnet, og kan faktisk bruges til langt op i teenage
årene.
Du kan se den på www.stokke.com

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : knm

Dato : 27-02-04 23:01

En Trip-trap er min anbefaling.

> Mvh.
> Charlotte

Ja det er en god stol, men ikke når de er helt små. De får ikke støtte nok i
ryggen, der er IKEA's klart den bedste og koster kun 75 kr. Den er lige så
god som trip trap, og de er begge kåret som de bedste stole. De var lige
gode da forbrugerstyrelsen testede dem...
Vi brugte IKEA til vores den lille indtil hendes ryg var klar til at sidde i
en trip trap..

Fra : Kim

Dato : 28-02-04 09:15

> Vi brugte IKEA til vores den lille indtil hendes ryg var klar til at sidde
> en trip trap..

Ditto - og i en periode overlappede de hinanden (en i køkken og en i
spisestue)

Gode stole begge to!

Kim

Fra : Susanne Colsted

Dato : 28-02-04 12:40

Stolen fra IKEA har ikke fodstøtte, hvilket et et MUST for alle børn Stolen
er rigtig god til at sidde i i 5 min. Men ikke i længere tid p.g.a. den
manglende fodstøte.

Sus

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-03-04 07:29

>Stolen fra IKEA har ikke fodstøtte, hvilket et et MUST for alle børn Stolen
>er rigtig god til at sidde i i 5 min. Men ikke i længere tid p.g.a. den
>manglende fodstøte.

hvis det er et must, hvordan har stolen så fået så gode
testresultater, som den nu engang har?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Ken Holm

Dato : 02-03-04 16:05

Det er jeg ikke enig i (m.h.t. tiden) - vi har ingen problemer haft hermed.
Men man skal alligevel huske, at de ikke må/bør sidde i højestole uden
opsyn.

mvh

Ken

Fra : Susanne Colsted

Dato : 02-03-04 19:37

Testen kigger ikke på hvordan barnet har det, når det sidder længere tid i
stolen. Og den ser heller ikke på det ergonomiske.Den kigger på sikkerhed,
rengøringsvenlighed o.s.v.

Susanne

Fra : Lars Fischer

Dato : 28-02-04 22:33

"knm" <knm@dvdtown.dk>

> Ja det er en god stol, men ikke når de er helt små. De får ikke
> støtte nok i ryggen

Der findes en stof-indsats til Trip-Trap, så den kan bruges til helt
små børn.

/Lars

Fra : Nissen

Dato : 28-02-04 14:20

Charlotte Jensen wrote:
> On 27/02/04 15:42, in article
> jnlu309oh6h4b3nho6bhoubjtuh4j2opfk@4ax.com, "Bo Dudek"

> En Trip-trap er min anbefaling.
>
> Mvh.
> Charlotte

Også trip-trap her, kender faktisk nogen som stadig bruger den selvom de er
over 16 år...
Men det bedste barnet kan selv kravle op i den.
--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-02-04 16:01

"Nissen" <gustavnissenSNABELA@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Også trip-trap her, kender faktisk nogen som stadig bruger den selvom de
er
> over 16 år...

Og jeg "kender en Trip-Trap" der blev brugt af en lille pige fra hun kunne
sidde op til hun flyttede hjemmefra som 19-årig.

Stolen flyttede ikke med hjemmefra, men blev stående ved spisebordet.
Til daglig blev den brugt af voksne. Og når der en gang imellem kom et barn
på besøg, blev den igen lavet om til høj stol.

For et par år siden blev den så taget i brug af den første ejers
datter...... og den skal såmænd nok holde til et par oldebørn også.

Mvh. Lisbeth

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 28-02-04 19:17

Bo Dudek wrote:

> [...]
>
> Vi er villige til at købe en brugt. Hvad skal man købe, og hvad skal
> man bestemt ikke købe? Hvad skal vi specielt være opmærksomme på sådan

Vi har to stk. Sitti fra Stokke. De er lidt efter samme princip som Trip
Trap, idet både siddeplade og fod plade kan justeres, dog trinløst. Der
fåes en bøjle til som kan justeres i bredden, så selv meget små børn kan
sidde i den uden at vælte. Den kan bruges af alle mellem 6 mdr og 85 år.
Du kan se den her: http://www.movement.dk/kids/sitti/sitti.html

Marianne Feddersen

Fra : Ken Holm

Dato : 02-03-04 14:55

Af sikkerhedshensyn bør man lige tjekke nedenstående sider:

PRISER:
http://www.taenk.dk/tt/2002/tt30/barnestol/priser/

SIKKERHED:
http://www.fi.dk/test/boerneudstyr/barnestole_2002/

vi har selv både Antilop fra IKEA (hos svigerforældrene) og den gode gamle
Trip-Trap hjemme.
Selvom IKEA-stolen kun koster kr. 80 er der overhovedet ingen problemer med
den (udover at ungerne ikke selv kan kravle op i den).

mvh

Ken