Erfaring med Mares Abyss regulator sæt
Fra : Søren Reinke

Dato : 27-02-04 14:29

Hejsa

Jeg står for at skulle købe et nyt regulator sæt.

Jeg har kig på Mares Abyss regulatoren, hvad er folks erfaring med denne i
de danske farvande ? Jeg tænker specielt på koldtvands dykning.

Jeg ønsker en regulator der kan klare koldt vand, ikke laver 'fugtig' luft
hvis man dykker på ryggen, og samtidig har en lav åndingsmodstand.
Er dette ting som Abyss kan opfylde ?

Hvad ville være en passende octupuss til denne regulator ?

Håber nogen kan hjælpe mig.

Andre forslag modtages også gerne.

Søren Reinke
www.bluehorizons.dk
Danmarks nye online dykkermagasin og rejseklub

Fra : Klaus Christensen

Dato : 27-02-04 14:58

(min mening kan findes 6-7 "pinde" nede i gruppen)

Fra : Søren Reinke

Dato : 27-02-04 15:15

> (min mening kan findes 6-7 "pinde" nede i gruppen)

Øh hvad ?

Hvis du henviser til en anden tråd, kan du lokkes til at poste en link til
denne ?

Jeg sletter altid læste tråde.

Søren Reinke
www.bluehorizons.dk
Danmarks nye online dykkermagazin og rejseklub

Fra : Michael Henrichsen

Dato : 27-02-04 14:51

"Søren Reinke" <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Søren Reinke
> www.bluehorizons.dk
> Danmarks nye online dykkermagasin og rejseklub

Hej Søren

Har over 300 dyk på en abyss hvoraf en del har været decideret isdyk. Har
aldrig haft problemer med denne reg. og den giver rigeligt luft. Det eneste
problem er prisen. Prøv alternativt at kigge lidt på Apeks.

Hilsen
Michael

Fra : Søren Reinke

Dato : 27-02-04 15:16

> [...]
eneste
> problem er prisen. Prøv alternativt at kigge lidt på Apeks.

Hej Michael

Mange tak for informationen.

Prisen synes jeg er okay, men hvilke Apeks regulatorer ville du evt. foreslå
istedet for `?

Dog regner jeg med det bliver Mares, da det dykkercenter jeg har med at
gøre, har en Mares mekaniker, eller hvad man nu kalder sådanne en gut

Hvad bruger du af octupuss til dit sæt ?

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 27-02-04 20:02

Søren Reinke wrote:
> Prisen synes jeg er okay, men hvilke Apeks regulatorer ville du evt.
> foreslå istedet for `?

Apeks kan godt blive lidt våd hvis man ligger på ryggen..

Fra : Henrik

Dato : 28-02-04 17:04

"Jonas Lüttichau" <j@FJERNDETmagnetix.dk> wrote in message

> Apeks kan godt blive lidt våd hvis man ligger på ryggen..

Det har jeg nu aldrig oplevet.

Mvh

Henrik

Fra : Søren Lund

Dato : 27-02-04 15:42

Jeg har ca 150 "kolde" dyk på abyssen. Dog ikke isdyk det hele men nogle
stykker er det da blevet til. og de er aldrig blevet servicere. Min sidste
oplevelse var at begge mine MR22 / Abyss´er frøs inden et dyk i 10 graders
frost med 10 m/s vind... Da først de havde været i vandet virkede de som
normalt.
Så nu er det vel tid til servicere dem...........

mvh

Fra : Anders Teilmann

Dato : 27-02-04 16:42

> [...]
> Søren Reinke
> www.bluehorizons.dk
> Danmarks nye online dykkermagasin og rejseklub

Hej Søren!

Mares MR/22 Abyss, er en helt fin og meget driftssikker regulator! - Tror
ikke du vil gå helt galt i byen med en sådan...

Har selv haft i omegnen af 800 dyk med min MR/22 RUBY (som er stort set
identisk med en Abyss) under stort set alle forhold... og den har aldrig
givet mig problemer selvom jeg faktisk ikke har serviceret den endnu (der er
godt nok kommet nogle sjove lyde fra den engang imellem på det sidste... så
jeg må sgu nok hellere til at få skilt den ad! ))

Mares´s egne octopusser er vel et oplagt valg til denne regulator, da de jo
fra fabrikken er beregnet og sat til at virke optimalt ved samme mellemtryk
som førstetrinet! Ellers er der jo også mulighed for at købe en anden god
octopus, fra et andet mærke, og sætte på... her skal du så bare lige være
opmærsom på, om der evt. skal skrues lidt på den for at den vil fungere
optimalt med dit førstetrin!

Mares er dog generelt et halvdyrt mærke... og der er mange andre rigtigt
gode regulatorer til lavere priser!

God jagt!

Mvh

Anders Teilmann

Fra : Nicholas

Dato : 03-03-04 08:56

> [...]
> Søren Reinke
> www.bluehorizons.dk
> Danmarks nye online dykkermagasin og rejseklub

Jeg kan kun anbefale Abyss... - Jeg har over 400 dyk med den - og den
virker - altid...

Jeg har dykket varmt (> 20 grader)- koldt < 0 grader - og dybt (75 meter, på
trimix) - Og jeg her aldrig oplevet nogen problemer med den...

Jeg har flere gange været lige ved at købe min Abyss nr. 3 - bare for at
have en liggende hvis en af den andre skulle afgå ved dykkerdøden...

Køb den - og du vil ikke fortryde det...

Nick

Fra : Søren Reinke

Dato : 03-03-04 09:40

> [...]

> have en liggende hvis en af den andre skulle afgå ved dykkerdøden...
>
> Køb den - og du vil ikke fortryde det...

Hej Nick

Mange tak for din tilbagemelding.

Jeg tror også det ender med sådanne et sæt.

--
Best regards
Søren Reinke