MS Windows
briani 27239
Fjernstyring af Win2000 maskine
Fra : Søren

Dato : 27-02-04 12:51

Hej Gruppe

Jeg arbejder i en grafisk virksomhed hvor vi har et blandet miljø af
SUN, Macintosh og forskellige Windows klienter og servere. Vi benytter
Navision til bogholderi og regnskab. Dette kører fra en Server og der er
koblet 6 PC klienter. Dette kører sådan set uden problemer.

Nu er der nogle af Mac'erne der også helst skal have adgang til Navision
systemet. Der findes en "Remote Desktop Connection Client" til Mac OSX.

Jeg har hørt at hvis man installer "Terminal Services" på en Windows
2000 maskine skulle det være muligt at fjernstyrer Serveren fra en anden
maskine (PC eller Mac)

Er der nogen der ved hvad dette Windows 2000 software hedder helt præcis
og hvor det evt kan downloades - hvis det ellers er gratis.

Findes der andre muligheder ?

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-02-04 12:53

On Fri, 27 Feb 2004 12:50:30 +0100, Søren wrote:

> [...]
>
> Jeg har hørt at hvis man installer "Terminal Services" på en Windows
> 2000 maskine skulle det være muligt at fjernstyrer Serveren fra en anden

Ja hvis du kører windows 2000 server eller advanced server.

> Er der nogen der ved hvad dette Windows 2000 software hedder helt præcis
> og hvor det evt kan downloades - hvis det ellers er gratis.
>
> Findes der andre muligheder ?

Ellers kan du kigge på VNC men det kører ikke helt så godt.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.