ZoneAlarm og ofir.dk
Fra : Søren Midtiby

Dato : 27-02-04 11:51

De sidste uger har jeg ikke kunnet logge mig ind på ofir.dk

På biblioteket kan jeg nemt komme ind, så mit brugernavn+password er rigtig
nok.

Én af mine venner påstår, at ZoneAlarm forårsager problemet, men jeg har
ikke turdet prøve at slå den fra.

Hvad mener I?

mvh

Søren

Fra : Troels Arvin

Dato : 27-02-04 12:00

On Fri, 27 Feb 2004 11:50:40 +0100, Søren Midtiby wrote:

> Én af mine venner påstår, at ZoneAlarm forårsager problemet, men jeg
> har ikke turdet prøve at slå den fra.

Du er altså i en situation, hvor du udelukkende baserer din sikkerhed
på ZoneAlarm. Ret ubehageligt. Det ville jeg gøre noget ved, hvis jeg
var dig. Gør dig selv en tjeneste at læse
http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc

Fra : Søren Midtiby

Dato : 27-02-04 17:15

Ikke korrekt!

Jeg bruger også Norton Antivirus og har indtryk af, at de to tilsammen
beskytter nok.

Jeg har rettet min browser-opsætning til at være som min vens som godt kan
åbne min post.

Men jeg vil gerne kunne få adgang til mine mails hos ofir!

mvh

Søren

Fra : Kent Friis

Dato : 27-02-04 20:33

Den Fri, 27 Feb 2004 17:14:42 +0100 skrev Søren Midtiby:
>Ikke korrekt!
>
>Jeg bruger også Norton Antivirus og har indtryk af, at de to tilsammen
>beskytter nok.

Jeg bruger ingen af delene, og det beskytter mig imod de problemer som
de to produkter forsager.

Mvh
Kent

Fra : Ivan G

Dato : 28-02-04 00:01

> Jeg bruger ingen af delene, og det beskytter mig imod de problemer som
> de to produkter forsager.

Kom nu med noget brugbart og faktuelt i stedet for de der kommentarer. Hvad
mener du med det?

Fra : Kent Friis

Dato : 28-02-04 11:59

Den Sat, 28 Feb 2004 00:00:45 +0100 skrev Ivan G:

>Kom nu med noget brugbart og faktuelt i stedet for de der kommentarer. Hvad
>mener du med det?

Både antivirus og de såkaldte personal firewalls giver flere problemer
end de løser. De kan give problemer med at bruge computeren til de ting
man ønsker at bruge den til (her fx Ofir), de giver falsk sikkerhed, og
(især for de såkaldte "firewalls") gør meget ud af at reklamere for sig
selv og samtidig forsøge at gøre brugeren nervøs, så han ikke tør
undvære programmet.

Det er meget nemmere at sætte en PC sikkert op uden brug af firewall,
end det er at konfigurere en firewall korrekt. At sætte PC'en sikkert
op kræver blot lidt omtanke, at man disabler alle de services man
ikke har brug for og (for dem der bruger IE) at man ændrer sin browser-
opsætning, hvorimod at konfigurere en firewall kræver en enorm viden om
netværk og TCP/IP. En forkert opsat firewall gør mere skade end gavn.

Anti-virus kan i nogen tilfælde bruges som (mangelfuld) erstatning for
en hjerne, for dem der render rundt med et sort hul imellem ørerne
(dem der stadig installerer MyDoom, efter de allerede har fået at vide
fjorten gange at de skal lade være med at clicke på vedhæftede filer).
For folk med en IQ > 0, er en antivirus nutildags spild af tid, og giver
blot en masse besvær. De gammeldags virus'er der selv inficerede filer
eksisterer praktisk taget ikke længere, siden man fandt ud af at det
er meget nemmere bare at bede brugeren om at installere virus'en, så
gør han det helt frivilligt. Nutiden virus'er kommer bare i en mail,
og så skal man selv installere dem. Lader man være med det, er de
komplet uskadelige.

Se iøvrigt http://a.area51.dk/sikkerhed/

Mvh
Kent

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-02-04 12:20

Den Sat, 28 Feb 2004 10:59:13 +0000 (UTC), skrev leeloo@phreaker.net
(Kent Friis) :

>Anti-virus kan i nogen tilfælde bruges som (mangelfuld) erstatning for
>en hjerne,

Jeg tror såmænd du er en kompetent person. Bare ærgeligt du udtrykker
dig så mindrebegavet..

Brug din store viden til at hjælpe folk. Ikke svine dem til.

Eller find nogle på din egen størrelse og leg med.

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Allan

Dato : 27-02-04 17:57

Tag chancen en enkelt gang og slå den fra. Så ved du om det er ZA