sikkerhed ved deling af printer
Fra : Martin Schultz

Dato : 27-02-04 11:30

Hejsa

Hvis jeg på min windows XP maskiner sætter den til at dele min printer (og
kun min printer, ikke filer) over mit lokal netværk via TCP/IP er der så
nogen sikkerhedsmæssige problemer i det?

Eller er det muligt kun at dele printeren over netbios eller ligende når
jeg kun har et netværkskort i hver maskine?

Martin

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-02-04 19:08

In article <zg9tv7u7n9bj$.1jm3ypwjy7xaf$.dlg@40tude.net>, Martin Schultz wrote:
> [...]
> kun min printer, ikke filer) over mit lokal netværk via TCP/IP er der så
> nogen sikkerhedsmæssige problemer i det?

Hvis dit lokalt net er et lokalt net (dvs. ikke forbundet til Internet) kan
jeg ikke se nogle problemmer.

Hvad er din trusle?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-02-04 16:27

On 27 Feb 2004 18:07:36 GMT, Christian E. Lysel wrote:

> Hvis dit lokalt net er et lokalt net (dvs. ikke forbundet til Internet) kan
> jeg ikke se nogle problemmer.

Lokal netværket er forbundet til internettet via en NAT router med nogle
firewall filtre men jeg bryder mig ikke om at det var det eneste der gav
mig beskyttelse hvis der var nogen sikkerheds fare ved at dele printeren.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.