Shell-Script - Find jpg-filer
Fra : Jimmy

Dato : 27-02-04 07:24

Hej

Jeg har et Shell-script, som flytter alle filer og mapper fra mit mountede
kamera-Flash-kort til en mappe på min harddisk.

Kameraet grupperer filer i undermapper, eks. Canon626, og opretter ikke nye
undermapper hver gang jeg har taget kortet ud af kameraet.

Når jeg afvikler mit script anden gang vil det fejle, da det ikke vil
overskrive mappen Canon626 i mappen på min harddisk.

Google har jeg ikke kunnet give de rette søgeord, og vil derfor gerne have
hjælpe til at finde alle .jpg og .mpg filer i alle undermapperne i
/mnt/Flash

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-02-04 09:26

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> writes:

> Google har jeg ikke kunnet give de rette søgeord, og vil derfor gerne have
> hjælpe til at finde alle .jpg og .mpg filer i alle undermapperne i
> /mnt/Flash

find /mnt/Flash -name \*.jpg -or -name \*.mpg

--
Peter Makholm | What if:
peter@makholm.net | Tanenbaum had convinced Linus that his

Fra : Jimmy

Dato : 27-02-04 20:01

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message

> find /mnt/Flash -name \*.jpg -or -name \*.mpg

Det ser fint ud - Tak for det!

Jeg sidder og roder med at pipe det over i en mv, men det lykkes ikke ret
godt.

Er jeg på rette vej eller skal jeg sætte mig ind i xargs?

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Makholm

Dato : 27-02-04 20:05

> Jeg sidder og roder med at pipe det over i en mv, men det lykkes ikke ret
> godt.

Nej, for mv læser ikke noget fra stdin.

> Er jeg på rette vej eller skal jeg sætte mig ind i xargs?

Du skal sætte dig ind i xargs. Hvis du bruger GNU-værktøjer vil det
også lette din opgave meget at nærlæse manualsiden til mv.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Jimmy

Dato : 27-02-04 20:08

> Nej, for mv læser ikke noget fra stdin.

Herligt

> Du skal sætte dig ind i xargs. Hvis du bruger GNU-værktøjer vil det
> også lette din opgave meget at nærlæse manualsiden til mv.

OK - Tak for hjælpen.

Mvh
Jimmy

Fra : Jesper Krogh

Dato : 27-02-04 20:07

I dk.edb.system.unix, skrev Jimmy:

> [...]
> godt.
>
> Er jeg på rette vej eller skal jeg sætte mig ind i xargs?

xargs er en mulighed en anden er bash:

for i in $(fin....); do mv ... ; done

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Jabber - Det eneste instant messaging system der sikrer DIT privatliv.

Fra : Jimmy

Dato : 27-02-04 20:24

"Jesper Krogh" <jesper@krogh.cc> wrote in message
> I dk.edb.system.unix, skrev Jimmy:

> xargs er en mulighed en anden er bash:
>
> for i in $(fin....); do mv ... ; done

Top!
Virkede i første hug - Mange tak.

Mvh
Jimmy

Fra : FePe

Dato : 27-02-04 20:10

Jimmy wrote:

> Er jeg på rette vej eller skal jeg sætte mig ind i xargs?

Det er nok bedst at bruge xargs, men det er også muligt kun at bruge find:

find [...] -exec <kommando> \;

Fra 'man find':

-exec cmd
True if the executed cmd returns a zero value as exit
status. The end of cmd must be punctuated by an escaped
semicolon. A command argument {} is replaced by the
current pathname.

Men hvis man bruger mv på den måde, er det nok en god idé at være på en
sikrere side.

Mvh. FePe.
--
Theorem: a cat has nine tails.