MS Windows
briani 27239
XP Pro lukker laaangsomt ned
Fra : Peter Ulriksen

Dato : 27-02-04 09:36

Hej NG

Min computer, som ellers kører meget stabilt og uden mærkelige problemer, er
alt for lang tid om at lukke ned. Så vidt jeg kan "fornemme" er det Outlook
der er skyld i det, men jeg er slet ikke sikker. Jeg beder computeren om at
lukke ned. Så lukker den lige et par processer ned, men står så i noget der
føles som 2 minutter (har ikke målt det) før den pludselig bestemmer sig
for, at nu må det vist være godt. Derefter lukker den helt normalt ned - og
starter helt normalt op igen hvis man tænder...

Jeg har en ret ny computer med 3 ghz, 1 gb ram, msi bundkort, radeon 9600
pro, SATA harddisk og alt det der - men jeg tænker at det kun har at gøre
med softwaren. Norton kan ikke finde nogen fejl, hverken i windows eller
andre steder. Jeg har Ad-aware, reg-cleaner, ZoneAlarm Pro og jeg skal gi
dig. De finder intet mistænkeligt!

Hvad kan det være?

Venlig hilsen
Peter Ulriksen

Fra : news.dtext.dk

Dato : 27-02-04 12:52

"Peter Ulriksen" <peter.u@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Min computer, som ellers kører meget stabilt og uden mærkelige problemer,
er
> alt for lang tid om at lukke ned.
K L I P
> Venlig hilsen
> Peter Ulriksen

Ideer til et par ting du kan forsøge dig med
(Primært hvis du benytter WinXP ?)

1. Har du slået INDEKSERING til på din/e harddisks? (Slå det fra!)
START - DENNE COMPUTER - Højreklik på dine drev og vælg egenskaber

2. Se hvad der kører af programmer - (du kan garanteret stoppe og disable
nogle af dem...)
KONTROLPANEL - ADMINISTRATION - TJENESTER
benyt evt. denne hjælpe side:
http://www.overclockersclub.com/guides/windows_xp_services.php
Pas på hvad du stopper!

3. Tjek endvidere med Windows Jobliste (CTRL+ALT+DEL)
Se hvilke programmer der kører pt. - kan nogen af dem undværres?

4. Tryk START - KØR og skriv MSCONFIG
Sidste faneblad (START) - er der noget der kan slåes fra her?

5 Kun evt..
Prøv evt. som en sidste ting at afinstallere dit antivirus og firewall
Tjek ved reboot et par gange om det har betydning.
Norton AV er et fint program, men damn hvor er det tungt for maskinen.
Find evt. alternativer.

Mvh.
Jens

Fra : _paul

Dato : 27-02-04 21:42

Hos mig var det bare et spørgsmål om den skulle slette sidefilen eller ej. Sæt den til
at lade være med at rydde sidefilen.

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 29-02-04 16:27

Hej igen

Tak for svarene, men det hjalp ikke. Der er tale om en meget lang ventetid,
måske 1 minut, hvor intet sker - overhovedet. Jeg har endnu ikke
afinstalleret norton. Det vil jeg prøve. Men jeg kan ikke lave
systemgendannelse, den siger at der ikke er lavet ændringer den sidste
måned. Hvad kan det være??

Peter