tabeller eller ikke
Fra : Maria

Dato : 26-02-04 16:44

Hej,
jeg er efterhånden med på at det er fy at bruge tabeller til layout, men
gerne til tabulere data.
Hvis I kigger på siden her: http://www.firtheaven.com/wallpapertest.htm , så
har jeg lavet et eksempel hvordan jeg gerne vil have sat billeder og tekst
op. Jeg har lavet det i tabeller for at vise det, men er det også det bedste
at bruge til lige dette formål.

MVH Maria

Fra : Per Rasmussen

Dato : 26-02-04 17:54

Maria wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> op. Jeg har lavet det i tabeller for at vise det, men er det også det bedste

Hvis det ikke er så mange billeder det drejer sig om, så syntes jeg godt du kan
lave det i en tabel, evt uden rammer, eller definer rammerne med css, så f.eks.
et billede og de 2 valgmuligheder havde en ramme om.

Hvis det er mange billeder så skal du nok bruge css, f.eks. boks udgaven

Men hvor mange billeder er det??

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Maria

Dato : 26-02-04 18:30

"Per Rasmussen" <post@8-hk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et billede og de 2 valgmuligheder havde en ramme om.
>
> Hvis det er mange billeder så skal du nok bruge css, f.eks. boks udgaven

Hej, jeg vil tro jeg ender på ca. 15-20 med flere hen ad vejen...

boks udgaven siger du...hmmm..har set på det, men synes ikke lige det var
noget for dette. Må hellere se på det igen.

MVH Maria

Fra : Per Rasmussen

Dato : 26-02-04 18:40

> [...]

> boks udgaven siger du...hmmm..har set på det, men synes ikke lige det var
> noget for dette. Må hellere se på det igen.

Hej igen
prøv at kikke på : http://www.html.dk/tutorials/css/
eller på http://www.meyerweb.com/eric/css/ (han er CSS-guruen)
eller http://www.w3schools.com/

Det er gerne et af de 3 steder jeg kikker hvis jeg skal have løst et problem.
Jeg er også lidt usikker på at boksmodellen er den rigtige.

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 26-02-04 18:53

Maria wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> jeg er efterhånden med på at det er fy at bruge tabeller til layout, men
> gerne til tabulere data.

Ganske rigtigt

> [...]
> op. Jeg har lavet det i tabeller for at vise det, men er det også det bedste

Det synes jeg bestemt. En mulighed er at bruge floats. På den måde vil du også
kunne skabe en skalerbar oversigt over billeder hvsi du har behov for dette.

Læs mere om floats på http://www.html.dk/tutorials/css/lektion13.asp

Se et eksempel til inspiration på http://www.ams.dk/presseservice/logoer/

Venlig hilsen Joachim

Fra : Maria

Dato : 27-02-04 11:09

"Joachim Cohn Jacobsen - HTML.dk" <joachim.usenet@html.dk> skrev i en
meddelelse news:c1lbq5$f65$1@sunsite.dk...

> [...]
også
> kunne skabe en skalerbar oversigt over billeder hvsi du har behov for

Finno. Takker. (også dig Per).

MVH Maria