Trådløse netkort
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 08:27

Jeg har oplevet følgende situation:

Jeg har en bærbar med trådløst netkort installeret, dette kobler jeg op til
et access point, en dag glemmer jeg alt om dette og kobler mig samtidigt
fysisk til et andet net.

Med dette giver jeg jo pludselig andre udefra kommende personer en smutvej
til dette ellers sikre fysiske net ved at gå igennem det trådløse netkort.

Findes der en eller anden smart løsning på omtalte problem, udover ikke at
være koblet på begge net samtidigt?

Peter

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-02-04 09:05

Peter wrote:

> udover ikke at være koblet på begge net samtidigt?

Afhængig af hvor paranoid man er, så er den løsning
heller ikke sikker nok. Tænk hvis nogen kunne
installere et program på maskinen, mens den var på
et usikkert net, som efterfølgende gør skade på det
sikre net.

/* Would you like fries with that? */