Opsamling af data fra Insert Record Form
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 26-02-04 07:13

Jeg bruger Access.

Jeg har en form der bruges til Insert Record. Dataene samles op uden at
brugeren umiddelbart kan se hvad det der bliver sendt.

Når dataene er sendt til databasen kommer brugeren til en ny side.

Nu vil jeg gerne vise brugeren, hvad der er sendt til databasen på en ny
side, men her går det galt.

I Insert Record Formen har jeg fx:

<input type="hidden" name="bogtitel"
value="<%=(valgtbog.Fields.Item("Bogtitel").Value)%>" size="32">

Når jeg på den nyeside.asp laver en <%=(Request.Form("bogtitel"))%> sker der
ikke noget. Jeg får ingen fejlmelding og feltet er tomt.

Hvad gør jeg galt?

---
Denne mail er scannet for virus med AVG 6.0 og ingen virus er fundet.

Fra : Chrisser

Dato : 26-02-04 11:40

Michael Tillgaard wrote:
> Jeg bruger Access.
>
> Jeg har en form der bruges til Insert Record. Dataene samles op
> uden at brugeren umiddelbart kan se hvad det der bliver sendt.

Ikke forstået.

> [...]
>
> I Insert Record Formen har jeg fx:
>
> <input type="hidden" name="bogtitel"
> value="<%=(valgtbog.Fields.Item("Bogtitel").Value)%>" size="32">

Hvordan sender du formen ( og bruger du method=get eller post ) ?

> Når jeg på den nyeside.asp laver en <%=(Request.Form("bogtitel"))%>
> sker der ikke noget. Jeg får ingen fejlmelding og feltet er tomt.

Har du tjekket at feltet bogtitel nu også bliver udfyldt på den side hvor
formen er ?
- prøv "vis kilde".

Mvh
Chrisser

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 26-02-04 15:12

"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Michael Tillgaard wrote:
KLIP

> Ikke forstået.

Jeg samler nogle svar fra brugeren. Disse svar bliver set efter om de er
rigtige/forkerte og antallet af rigtige/forkerte registreres. De sættes så
ind i formen, der sender dataene til databasen når siden loades. Dette skal
brugeren i første omgang ikke se eller have mulighed for at stoppe.

> Hvordan sender du formen ( og bruger du method=get eller post ) ?

method=post

> Har du tjekket at feltet bogtitel nu også bliver udfyldt på den side hvor
> formen er ?
> - prøv "vis kilde".
Yes, der bliver fyldt noget i feltet. Dataene sættes også ind i databasen.

> Mvh
> Chrisser

M.v.h.

Michael

---
Denne mail er scannet for virus med AVG 6.0 og ingen virus er fundet.

Fra : Chrisser

Dato : 26-02-04 15:38

Michael Tillgaard wrote:
> [...]
> De sættes så ind i formen, der sender dataene til databasen når
> siden loades. Dette skal brugeren i første omgang ikke se eller

ok

> method=post

> Yes, der bliver fyldt noget i feltet. Dataene sættes også ind i
> databasen.

Så langt så godt. Er det den smme side der gemmer i databasen og som skulle
vise resultatet ?
Eller på en anden måde: Er du sikker på at du har din form med til
resultatsiden.

Hvordan ser det ud hvis du prøver:

<%
For each x in Request.Form
response.write "item: " & x & " = " & Request.Form(x) & "<br>"
Next
response.flush
%>

Chrisser

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 26-02-04 19:24

"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
KLIP>
> [...]
skulle
> vise resultatet ?
> Eller på en anden måde: Er du sikker på at du har din form med til
Nej, jeg er ikke sikker efterhånden absolut ikke sikker

> [...]
>
> <%
> For each x in Request.Form
> response.write "item: " & x & " = " & Request.Form(x) & "<br>"
Der er intet at se

> Chrisser

---
Denne mail er scannet for virus med AVG 6.0 og ingen virus er fundet.

Fra : Chrisser

Dato : 27-02-04 08:16

Michael Tillgaard wrote:

> Der er intet at se

Ok så kan det være du ikke har din form med. Du svarede ikke på mit sp om
hvorvidt det er den samme side der indsætter i db og viser
resultatet....hvis det ikke er det har du tre muligheder:
1) Vis resultatet på samme side som indsætter data.
2) Lav en hidden form på den side hvor du indsætter data og submit den til
den side hvor du udskriver ( dette kræver at du submitter via javascript
hvilket nogle brugere kan have slået fra, jeg bryder mig ikke om løsningen
hvis siden er tilgængelig for alle )
3) har du et id i din tabel så send det med til den side hvorfra du
udskriver resultatet og hent dataene fra databasen.

Chrisser

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 27-02-04 16:13

"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
KLIP
> [...]
> 3) har du et id i din tabel så send det med til den side hvorfra du
> udskriver resultatet og hent dataene fra databasen.

Takker for din ihærdighed og dine forslag til løsning. Jeg tror jeg vil
arbejde på forslag 1 eller 3.

M.v.h.

Michael

> Chrisser

---
Denne mail er scannet for virus med AVG 6.0 og ingen virus er fundet.