MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
erotik filter i XP
Fra : Michael

Dato : 25-02-04 23:00

hejsa findes der et filter i XP der kan aktiveres, så ungerne ikke kan se
alt det frække, og i så fald , duer det
MVH Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-02-04 01:45

Michael wrote:

> hejsa findes der et filter i XP der kan aktiveres, så ungerne ikke kan se
> alt det frække, og i så fald , duer det

Du skal have fat i et specielt filterprogram. Der findes flere
forskellige, Access Proxy (http://www.accessproxy.dk) har vundet klart i
flere sammenligninger med andre filterprogrammer, og er desuden dansk.
Det er et købeprogram, men kan hentes i en prøveversion.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Leo.E

Dato : 26-02-04 07:51

"Michael" <ankerlund@oncable.dk> wrote in message news:<403d1ad2$0$27454$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> hejsa findes der et filter i XP der kan aktiveres, så ungerne ikke kan se
> alt det frække, og i så fald , duer det
> MVH Michael

Ja, og der findes også programmer til det, men hvis ungerne har bare
lidt forstand på comp. går de hurtigt uden om det.
Leo

Fra : N´far

Dato : 26-02-04 09:06

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Michael" <ankerlund@oncable.dk> wrote in message
>
> Ja, og der findes også programmer til det, men hvis ungerne har bare
> lidt forstand på comp. går de hurtigt uden om det.
> Leo

Norton internet security har noget, som hedder "forældrestyring " og er
passord beskyttet.
Mvh.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-02-04 16:15

"N´far" <nomail@herepls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se

> Norton internet security har noget, som hedder "forældrestyring " og er

Hej
Der findes i iexplorer under punktet internetindstillinger en fane der
hedder indhold med et underpunkt der hedder klasifikationsfilter hvis du
trykker på aktiver vil du få flere forskellige muligheder. Hvorgodt det er
ved jeg ikke men prøv, det er da gratis hvis du har windows
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Michael

Dato : 26-02-04 21:23

det i XP duer ikke , tak for hjælpen
MVH Michael

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 27-02-04 20:18

"Michael" <ankerlund@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> det i XP duer ikke , tak for hjælpen
> MVH Michael

Filtre virker ikke ordentligt - lad hellere være med den slags forbud - det
er bedre at tale med ungerne om det, de eventuelt ser - det eneste, der sker
er at man blot blokerer for noget, der også er i orden at se - der findes
millioner af hjemmesider, og det vil være en umlig opgave at se dem alle
igennem for at afskære ungerne for de "frække" billeder. Desuden er det, der
er forbudt jo mest interessant - tag afslappet på det og opdrag ungerne
fornuftigt i stedet for -
er det små børn, gider de ikke at se på det alligevel, og bladrer hurtigt
forbi, er de teenagere, tager de såmænd ikke skade af det, hvis man tager en
fornuftig snak med dem og er de voksne, så er det jo deres eget ansvar.

Alt det filtersnak er der kun en gruppe, der tjnener på: producenterne - og
heller ikke de kan give en 100 % garanti éller blot noget i nærheden. Filtre
skal vedligeholdes for at virke og det er en umulig opgave som sagt.

XPs filtre virker kun over for sider, der i forvejen er anmeldt i et
register, der giver mulighed for at man kan blokere det.

--
ahw

Fra : N´far

Dato : 28-02-04 10:15

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.dk> skrev i en meddelelse
> Filtre virker ikke ordentligt - lad hellere være med den slags forbud -
det
> er bedre at tale med ungerne om det, de eventuelt ser - det eneste, der
sker

Jeg forbyder nettet til at konfrontere ungerne med upassende indhold.
Det er min udgangspunkt.

> [...]
en
> fornuftig snak med dem og er de voksne, så er det jo deres eget ansvar.

Hvis ungerene fx. leder efter snydecoder til et spil, kan der nogle gange
komme sider frem, som ikke er egnet til børn og unge.

> [...]
> XPs filtre virker kun over for sider, der i forvejen er anmeldt i et
> register, der giver mulighed for at man kan blokere det.

Fungerer fint her ved mig. Bruger siden et år et eksternt program til det.
Mvh.