Håber på hjælp :-)
Fra : Mig Selv

Dato : 25-02-04 19:53

Nej NG

Jeg er på jagt efter et program som kan hjælpe mig med mit internet. mit
problem er at jeg har en D-Link router (604) hvor der er sat 3 maskiner til,
når den ene kører på internettet har den 100% af min hastighed men når så
den næste maskine går på internettet går det meget langsomt med... DVS.
mangler et program hvor man kan dele ens internet hastighed op imellem de
forskellige maskiner..

Er der nogen som har nogen gode ideer

På forhånd tak

Brian

Fra : Maybe

Dato : 25-02-04 20:09

Hejsa

Er ikke ørn men et par muligheder er.

En server mellem internettet (så behøvede man heller ikke routeren) og
lan med software der styre båndbreden til de forskellige maskiner. Kan
fås til windows servere men tror det koster kassen.

En linux maskine kan dette som default men ja så skal man jo lære
dette.

Der findes vist dyrer routere der kan dette men mon ikke også de
koster kassen.

Lidt sund fornuft blandt brugerne er nok det billigeste. software som
getright og deslignene på hver enkelt klient kan klarer problemet men
det er jo op til den enkelte brugere at bestemme om han/hun vil
overholde lan etikken.

Ps hvis en maskine tager 100% af båndbreden så er der nok nogle
fildelingsprogrammer eller evt download accalaratore blandet ind i
problemet.

Held og lykke med det. Hører meget gerne hvis du finder en nem billig
løsning.

Hilsen

Brian