Outlook 2000 fælles emailkonto
Fra : HJ

Dato : 25-02-04 19:27

Jeg har forsøgt at få Outlook 2000 til at sortere posten således at to
brugere har hver sin indbakke.
Problemet er at der kun er én konto, men der er oprettet flere mail-adr.
Selvom de to brugere er oprettet med hver sin brugerprofil i Win XP pro,
henter den alligevel
alt post fra kontoen, dvs. begge mail.adr. Da dette jo ikke er særligt
praktisk, håber jeg
der er nogle af jer som har en god ide.

På forhånd tak

Fra : Søren Blom

Dato : 26-02-04 01:08

"HJ" <NejTak@hotmail.com> skrev
> [...]
> henter den alligevel
> alt post fra kontoen, dvs. begge mail.adr. Da dette jo ikke er særligt

Nu har jeg aldrig brugt den løsning, så jeg vil ikke lægge hoved på blokken.
Men du må kunne gøre således, at du i den første mail konto laver en regel
om at den kun skal hente de mail der er sendt til den ene mail adresse, du
skal så gøre det samme på den anden konto.
Det burde du kunne få til at virke.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : HJ

Dato : 26-02-04 15:15

> [...]
> om at den kun skal hente de mail der er sendt til den ene mail adresse, du
> skal så gøre det samme på den anden konto.

Det kunne jeg også i Outlook Express, men det er ikke lykkedes at gøre det,
med de regler som er til rådighed i Outlook 2000.

mvh

HJ

Fra : Hans

Dato : 28-02-04 18:00

"HJ" <NejTak@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kunne jeg også i Outlook Express, men det er ikke lykkedes at gøre
det,
> med de regler som er til rådighed i Outlook 2000.

Outlook er ikke, og har aldrig været tænkt som en flerbrugerklient, da den i
bund og grund kan sammenlignes med en Time Manager. Den kan hente fra flere
konti, og via regler sortere posten ud i separate mapper, men du får aldrig
den adskillelse mellem brugere som OE kan håndtere med skift mellem
identiteter.

/ Hans

Fra : HJ

Dato : 28-02-04 20:17

Så må jeg nok bare "lære det udenad" og bruge Outlook Exprees fremover
tak for svaret

HJ