skal til at fikse fuger på badeværeslset
Fra : Mette og René

Dato : 25-02-04 16:55

Vi er nybegyndere inden for hus reperation.
Fugerne mellem væg og gulv på badeværelset er revnet nogen steder og steder
er der direkte hul igennem.

Spg.1

Kan man få et specielt værktøj til at fjerne hele fugen med, eller skal jeg
bruge en vinkelsliber til det?( vil helst leje hvis det kan lade sig gøre)

Spg.2

Hvad for slags fuge skal jeg bruge, det skal vel være en gummifuge af en
slags?
Nogen der kender en hjemmeside på hvordan man bærer sig ad?

--
MVH René

www.golf2.dk
www.racerc.dk
http://www.vrcr.dk
http://www.gshobby.com/sitecarts/sitecarts.cgi
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXUU90&P=0

Fra : Mette og René

Dato : 25-02-04 17:32

der er billeder på dk.binaer

Fra : Mette og René

Dato : 25-02-04 17:32

Fra : Anders [8000]

Dato : 25-02-04 17:34

> [...]
jeg
> bruge en vinkelsliber til det?( vil helst leje hvis det kan lade sig gøre)

Her er der et link det beskriver lidt om det:

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=714&a=2781

> Spg.2
>
> Hvad for slags fuge skal jeg bruge, det skal vel være en gummifuge af en
> slags?

Den fuge i skal bruge er en siikonefuge til vådrum.

> Nogen der kender en hjemmeside på hvordan man bærer sig ad?

Her er der lidt link om det:

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=149&a=2986

Hvis I søger på FUGE på deres hjemmeside www.goerdetselv.dk vil der komme
nogle links frem som kan være nyttige for jer.

Endvidere er der også:

http://www.byggekram.dk/sw157.asp?lsearchdataid=98107

Håber I kan bruge det til noget.

Mvh. Anders

Fra : Mette og René

Dato : 25-02-04 18:29

> jeg
>
> Her er der et link det beskriver lidt om det:
>
> http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=714&a=2781

Ok, men problemet er, at min fuge er ikke en silikone fuge, det er en gammel
fuge, vil skyde på den er magen til den der er imellem fliserne, en hård
fuge

Fra : L & P Rasmussen

Dato : 25-02-04 20:01

"Mette og René" <metterene@(slet)tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fuge
>
> Jeg har ikke hørt om et specialværktøj til udtagning af fuger. Jeg vil i
dit tilfælde købe en billig vinkelsliber i et byggemarked (priser set fra
49,95 - 150 kr) og en dirmant skive (priser set fra 20 - 30 kr) skær så
fugen ca 1 cm ned (pas på ikke at ramme fliserne ) pust / fej støvet væk og
læg så den nye fuge.

MVH Per R