Erfaring med Dacor Viper Metal eller Gold?~
Fra : Karsten

Dato : 25-02-04 13:32

Hej !

Jeg shopper rundt efter et nyt reg. sæt. og vil I den forbindelse høre
om der skulle være nogen der ejer eller har prøvet Dacor Viper Metal
eller Gold?

Jeg kan godt lide designet og størrelsen på regulatoren. Den lille
detalje med drejeligt udtag på 1.trinet ser også fiks ud. Dacor og
Mares bliver jo lavet samme sted, så jeg regner ikke med at kvalitet
skulle være et problem.

Lad mig høre hvad I synes. På forhånd tak.

Mvh

Karsten

Fra : KC

Dato : 25-02-04 17:39

Min helt personlige udokumenterede erfaring er, at hverken Dacor eller Marez
egner sig til dykning i koldt vand.....

Jeg er klar til tæskene.. kom bare

(jeg har dykket med flere forskellige Poseidon, Dacor, Marez, Spiro og
Apeks-regulatorer og vil kun anbefale de to sidstnævnte)

Klaus Christensen
Se mine synspunkter om dykning på www.kcdk.com
CMAS *** - Padi Divemaster - Basic nitrox CMAS og PADI

Fra : C-3PO

Dato : 25-02-04 18:33

"KC" <kc@kcdk.com> wrote in message
> Min helt personlige udokumenterede erfaring er, at hverken Dacor eller
Marez
> egner sig til dykning i koldt vand.....

Hov der er da vist en fyr her, der ikke helt ved hvad han snakker om

Søren Ravn

Fra : Klaus Christensen

Dato : 26-02-04 10:12

C-3PO <c3poJeghaderspamm@image.dk> skrev:
>"KC" <kc@kcdk.com> wrote in message
>d16.news.tele.dk...
>Marez
>
>Hov der er da vist en fyr her, der
>ikke helt ved hvad han snakker om
>
>Søren Ravn

Ved du mere om mine erfaringer da
(findes der et dykker-PET?)

KC

Fra : Peter Kjær

Dato : 25-02-04 20:37

> Min helt personlige udokumenterede erfaring er, at hverken Dacor eller
Marez
> egner sig til dykning i koldt vand.....
>
> Jeg er klar til tæskene.. kom bare

Hejsa,

Hvorfor er den ikke egnet til koldt vand? Har selv gennemført ca. 200 dyk på
en Viper Metal uden problemer om det så var i Strømstadt med en vandtemp. på
0 grader eller Egyptens dejlige vand på 29 :)

--
Ses,
Peter

Fra : Klaus Christensen

Dato : 26-02-04 10:10

Peter Kjær <Peter@@dacor.dk> skrev:
>Marez

>Hejsa,
>
>Hvorfor er den ikke egnet til koldt
>vand?

"udokumenterede erfaring er..."
Har selv dykket med en DACOR-regulator som blev kaldt frostsikker.
Den blæste ad h... til. Men derfor kan DACOR selvfølgeligt godt
have lavet nye og anderledes regulatorer. Jeg har bare ikke haft
lyst til at investere i dem.

Har selv gennemført ca. 200 dyk på
>en Viper Metal uden problemer om det
>så var i Strømstadt med en vandtemp. på
>0 grader eller Egyptens dejlige vand på 29 :)

Super, så virker det jo for dig... og så kan du jo roligt anbefale
den regulator.

Med min erfaring kan jeg ikke

KC

Fra : Peter Kjær

Dato : 26-02-04 16:59

> Super, så virker det jo for dig... og så kan du jo roligt anbefale
> den regulator.
>
> Med min erfaring kan jeg ikke
>
> KC

Hejsa,

Jeg er helt sikker på at gruppen gerne vil vide hvilke erfaringer du har
gjort dig med den...specielt negative erfaringer, så andre her kan undgå
dem.

Fra : Klaus Christensen

Dato : 27-02-04 08:06

> [...]
>gerne vil vide hvilke erfaringer du har
>gjort dig med den...specielt
>negative erfaringer, så andre her kan undgå

med din www-adresse ville jeg også anbefale Dacor

Go' weekend!