application/pdf vil ikke åbne i browseren
Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 25-02-04 10:29

Hej NG

I Internet Explorer på Windows, hvordan sikre jeg mig at browseren åbner
PDF-filer med Adobe Reader?

Jeg har nogle få brugere som siger at de har Adobe Reader installeret,
men de får ikke åbnet PDF'en i deres browser. I stedet får de boksen der
spørger dem om de vil åbne filen eller gemme den.

Den side de åbner er en ASP-fil som sender dem MIME-typen til PDF.
Eksempel.
Response.ContentType = "application/pdf"

Fejlen sker kun for nogle meget få brugere. Jeg har bedt dem om at
installere den nyeste version af Adobe Reader 6.0.1, men lige lidt
hjælper det.

- Hvad kan der være galt?

- Hvordan kan man se hvilke MIME-types der er kendt af windows?

Hintzmann c",)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-04 10:37

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.please> skrev :

>I Internet Explorer på Windows, hvordan sikre jeg mig at browseren åbner
>PDF-filer med Adobe Reader?

Fortælle dine brugere, at de skal indstille det i Acrobat.

Du kan ikke gøre noget fra eller til.
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 25-02-04 10:59

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Fortælle dine brugere, at de skal indstille det i Acrobat.
>
> Du kan ikke gøre noget fra eller til.

Tak Knud for dit hurtige svar

Er det checkbox'en "Display PDF in Browser" under
"Edit"/"Preferences"->"Options", der sørger for at PDF'er bliver åbnet i
browseren? (Bare for at være helt sikker)

Udover at de selv kunne have pillet ved det, kan det så være under
installationen af Adobe Reader at de har fravalgt det?

Hintzmann c",)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-04 11:10

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.please> skrev :

>Er det checkbox'en "Display PDF in Browser" under
>"Edit"/"Preferences"->"Options", der sørger for at PDF'er bliver åbnet i
>browseren? (Bare for at være helt sikker)

Ja.

>Udover at de selv kunne have pillet ved det, kan det så være under
>installationen af Adobe Reader at de har fravalgt det?

Nu er det med at kunne huske, mener at den default er sat til at
åbne i browser.

Men er ikke sikker.
Såfremt man opgraderer til en nyere version vil den jo
sandsynligvis arve indstillingen fra en tidl. version og det er
ikke sikkert, det har været default.
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 25-02-04 11:25

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ja.

Jeg har prøvet at klikke det fra og så komme den med åben/download
vinduet, så det må være det

> [...]
> Såfremt man opgraderer til en nyere version vil den jo
> sandsynligvis arve indstillingen fra en tidl. version og det er

Det bør være sat på som standard, så brugerne må have haft lidt lange
pil-fingre. "Can't live with 'em and can't shoot 'em!"

Men jeg takker endnu engang

Hintzmann c",)

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 25-02-04 17:46

On Wed, 25 Feb 2004 10:29:29 +0100, Martin Hintzmann Andersen
<no@spam.please> wrote:

>I Internet Explorer på Windows, hvordan sikre jeg mig at browseren åbner
>PDF-filer med Adobe Reader?

Jeg har et relateret problem, som jeg har skrevet om tidligere her i
gruppen, men ikke fået en løsning på.

Jeg har Acrobat (v.6) installeret og kan ikke få mine browsere til at
åbne pdf-dokumenter med readeren.
På en eller anden måde insisterer Acrobat på at den skal være
default-applikation til åbning af pdf-dokumenter.
Jeg kan rode lige så tosset jeg vil med assosiationer.

Dette er meget irriterende når man vil kontrollere om specielle
funktioner i dokumentet virker i readeren åbnet i en browser.

Jeg fik at vide at det var et kendt problem for ver. 5 men det er
åbenbart ikke blevet rettet i ver. 6.

Er der nogen der ved hvordan man kan få en browser til at åbne
pdf-dokumenter med readeren hvis man også har Acrobat installeret?

mvh kmo

Fra : Nicky Precht

Dato : 26-02-04 00:33

> Er der nogen der ved hvordan man kan få en browser til at åbne
> pdf-dokumenter med readeren hvis man også har Acrobat installeret?

Hmm.. Det er bare et gæt, men prøv at åbne regedit og søg lidt efter pdf
eller acrobat.
Det står næsten helt sikkert derinde.

Jeg har svært ved at teste det på Linux...

/Nicky

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 29-02-04 22:08

On Thu, 26 Feb 2004 00:33:10 +0100, Nicky Precht <nicky@anarki.dk>
wrote:

>Hmm.. Det er bare et gæt, men prøv at åbne regedit og søg lidt efter pdf
>eller acrobat.
>Det står næsten helt sikkert derinde.

Det er også der assosiationsoplysningerne gemmes.
Dem ændrer Acrobat på så snart der skal åbnes en pdf-fil.
Bortset fra det, står der rigtigt meget om både pdf og acrobat i
reg-filen og det tør jeg ikke rigtigt pille ved.

>Jeg har svært ved at teste det på Linux...

Forstås.

mvh kmo