Foam underlag til gulv
Fra : Dan Mortensen

Dato : 24-02-04 14:41

Hej,

Jeg skal have lagt gulv i hele huset ovenpå et støbt beton gulv. Det kræver
ifgl. producenten af gulvet en foam+dampspærre. Kan det passe sådan noget
foam koster 10-15 kr pr. m2 ? Det er jo barre noget ultra tyndt skumgummi
som jeg ser det. Kan det ikke købes billigere andre steder ? Det bruges
meget til fx. indpakning af elektronikudstyr.

/DM

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-02-04 18:42

> [...]
> som jeg ser det. Kan det ikke købes billigere andre steder ? Det bruges
> meget til fx. indpakning af elektronikudstyr.

Det eneste der er nødvendigt er dampspærrer, skummet er til at forhindre
"klik" lyde hvis underlaget ikke er 100% jævnt!

Stef

Fra : Frede Sørensen

Dato : 24-02-04 22:35

Stefan Jacobsen wrote:
> Det eneste der er nødvendigt er dampspærrer, skummet er til at
> forhindre "klik" lyde hvis underlaget ikke er 100% jævnt!
>
> Stef

Optager også mindre ujævnheder. Et gulv uden underlag er meget ubehageligt
at gå på. Du vil fortryde det.

I øvrigt er alle de priser rent optrækkeri.
Et foamunderlag uden fugtspærre koster ca 3,25 i indkøb (ekskl moms) og med
fugtspærre omkring 5,00 (hvis ikke man lige går efter mærkevaren.)
Priserne på laminatgulve er pressede, så butikkerne tjerner pengene på
underlaget.
Dampspærren er kun nødvendig på betongulve, og kun hvis det er nyt, eller
der har været fugt tidligere.
I øvrigt kan fugtspærren udmærket lægges separat.--
Med venlig hilsen

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk