Barnevognskvalitet??
Fra : Flemming

Dato : 24-02-04 10:52

Hej.

Som kommende forældre, har vi været rundt for at finde en barnevogn. Det er
tilsyneladende ikke nemt. Ekspedienterne er ved at kaste op, hvis man kigger
efter en vogn til under kr. 5000,- Selv de vogne der er sat ned fra over kr.
5000,- til "billige" penge, påståes at have så mange fejl og være helt
ubrugelige!!
Er der så stor kvalitetsforskel, på en vogn til kr. 2500,- og til kr.
5000,-?
Hvad skal vi købe? Dyrt eller billigt?
Hvad er jeres erfaringer?

Karoline & Flemming

Fra : Tine Andersen

Dato : 24-02-04 11:12

"Flemming" <fjakobsen@slet.dette.mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> ubrugelige!!
> Er der så stor kvalitetsforskel, på en vogn til kr. 2500,- og til kr.

Hvad med en brugt, men af god kvalitet. Man kan evt give den nye hjul og
bremser? Hvis altså ikke det skal være en blære-baby.

Tine

Fra : Karoline & Flemming

Dato : 24-02-04 11:49

"Tine Andersen" <ditmar123@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad med en brugt, men af god kvalitet. Man kan evt give den nye hjul og
> bremser? Hvis altså ikke det skal være en blære-baby.
>
> Tine

Som terassevogn, mestendels, behøver det absolut ikke at være en blærebaby,
men med de udmeldinger fra butikkerne, får man jo let det indtryk, at en
vogn der har været brugt til bare et ½ barn er helt ubrugelige. Vi har været
i Babysam og i Baby-vest, begge steder, virker det ikke som om de
overhovedet, vil sælge barnevogne.
Hvis man skal vælge en brugt, hvad er så en "god" vogn?

Med venlig hilsen

Karoline & Flemming

Fra : Tine Andersen

Dato : 24-02-04 12:10

"Karoline & Flemming" <fjakobsen@slet.dette.mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> overhovedet, vil sælge barnevogne.
> Hvis man skal vælge en brugt, hvad er så en "god" vogn?

Teutonia (luksusklapvogn), Odder, læst på forbrugerstyrelsens side
(forbrugerinformation?) Der er link til den i et af de andre svar.

Vi havde en Odder vogn, fordi den var den sikreste og havde langt liggemål.
Så kan de sove i den i 2-3 år. Den holdt fint til et barn, der lå/sad i den
længe. Hun havde lidt motorik og led-vrøvl, så på lange byture kunne hun
godt trænge til en pause - selv som 4-årig. Den slæbte mange tons varer hjem
og den holdt og holdt og holdt. Da nummer to kom - efter 5 år - fik den nye
bremser og to hjul. Kalechen fik et hjemmesyet betræk og den blev skrubbet
og skuret, og så holdt den 3-4 år til. Nu er den altanbarnevogn hos et ungt
par.

Der findes butikker, der sælger pænere brugte vogne. Vi købte en Teutonia
klapvogn brugt, da nr to var på vej. Vi havde klaret os med en
trediebarns-klapvogn til den første. Teutonia er klapvognenes Rolls Royce.
Den havde lift, kaleche, kurv og alt til faget henhørende (en kombivogn), og
jeg mener, vi gav ca. 1000 kr for den.

Tine.

Fra : Gitte

Dato : 24-02-04 13:19

> [...]
>Den havde lift, kaleche, kurv og alt til faget henhørende (en kombivogn), og

Jeg/vi har en Teutonia kombivogn - der har været brugt først som
barnevogn og senere som klapvogn (til et barn). Og den er staidg i
ganske fin stand, og kan sagtens klare næste barn også.
Vi købte den fra ny, den var nedsat da det var sidste års design (som
vi mente var meget pænere, og mere "babyvenligt"), og vi gav omkring
3500 kr for den, incl. lift, en bedre madras end standarden,
pusletaske og regnslag.

MVH
Gitte

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 24-02-04 12:36

Karoline & Flemming wrote:
> [...]
> virker det ikke som om de overhovedet, vil sælge barnevogne.
> Hvis man skal vælge en brugt, hvad er så en "god" vogn?

Jeg kan støtte Tines udsagn om Odder.

Vores har nu holdt til 3 børn. Efter nr. 2 fik den nye hjul. På et
tidspunkt knækkede den ene aksel, men det kunne *også* repareres for en
billig penge. Den er nu solbleget, men fuldt funktionsdygtig og klar til
den næste.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
On time, on budget, or works; Pick any two of three.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 24-02-04 12:56

"Kristian Damm Jensen" <REdammMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan støtte Tines udsagn om Odder.

Samme kan jeg. Til den første købte vi en Scandia på tilbud (sidste års
farver), og den holdt fint, men er efter 3 års intenst brug lidt slap i
stellet og ikke længere vandtæt i overlæderet. Ville dog sagtens kunne
bruges som altanvogn til mindst et barn mere.
Til nr. 2 og 3 (tvillinger) købte vi en brugt Odder tvillingevogn. Den er
fra sidst i 90'erne, vores er mindst det 3. par tvillinger, der bruger den -
og det er bare kram! Ja, den er da lidt falmet og har lidt kosmetisk rust,
men den er superrobust og funktionsmæssigt 100 % i orden. Den kan garanteret
holde til yderligere 2-3 par tvillinger, når vi engang er færdige med den.

MVH Mette

Fra : Tine Andersen

Dato : 24-02-04 13:16

"Kristian Damm Jensen" <REdammMOVE@ofir.dk> wrote in message
> billig penge. Den er nu solbleget, men fuldt funktionsdygtig og klar til
> den næste.

Er det noget vi bør vide noget om????

Kærlig hilsen
Tine

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 24-02-04 14:03

Tine Andersen wrote:
> "Kristian Damm Jensen" <REdammMOVE@ofir.dk> wrote in message
>
> Er det noget vi bør vide noget om????

Næh. Men jeg tænkte nok, at du ville vide at misforstå det.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but

Fra : Tine Andersen

Dato : 24-02-04 14:08

> Næh. Men jeg tænkte nok, at du ville vide at misforstå det.

En gang sladderkælling - altid sladderkælling. Jeg er ikke nysgerrig - jeg
interesserer mig bare for mine medmennesker.

KH Tine

Fra : Nette

Dato : 24-02-04 16:39

"Karoline & Flemming" skrev i en meddelelse
> Hvis man skal vælge en brugt, hvad er så en "god" vogn?

Vi har købt en brugt Oddervogn. Jeg aner ikke hvilken model det er, jeg går
nok ikek så meget op i den slags.

Jeg kiggede på hjulene. ( Det måtte IKKE være lufthjul, der kunne punktere).
Ligeledes kiggede jeg på stellet, om det var rustent.
Og ja, så var det udstyret der fulgte med: madresser, vådliggerlagen, lift,
net, regnslag og pusletaske.
Den har været brugt til to børn før, er meget pæn vedligeholdt og kostede
kun 1400 kr.

Så det KAN gøres meget billigere end 5000 kr.

Hvad bruger de som begrundelse for at en barnevogn kun skulle kunne bruges
til et barn? Det kan da kun være tegn på at deres vogne er af en dårlig
kvalitet?

Nette

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-02-04 13:21

"Tine Andersen" <ditmar123@hotmail.com> wrote in news:403b235e$0$95108
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> en blære-baby.

LOL - fedt udtryk!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Tine Andersen

Dato : 24-02-04 13:37

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message
> "Tine Andersen" <ditmar123@hotmail.com> wrote in news:403b235e$0$95108
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> LOL - fedt udtryk!

Ja - det er ret klart, hvad jeg mener, ikke? De ses ofte - men ikke
udelukkende - hos enlige bistandsklienter. Da vi fik ung pige i huset, måtte
den yngstes tøjbudget justeres væsentligt op. Hun kunne ikke vise sig på
gaden med ham i arvet pigetøj!! Hun fik 300 kr til det allermest nødvendige:
stålgrå solbriller, boxershorts med plads til ble, cowboyjakke str. 9 mdr og
brokadevest.

Tine

Fra : Katja

Dato : 24-02-04 11:30

"Flemming" <fjakobsen@slet.dette.mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ubrugelige!!
> Er der så stor kvalitetsforskel, på en vogn til kr. 2500,- og til kr.

Der har lige været en test på FI´s hjemmeside.
http://www.fi.dk/test/

Det kan måske hjælpe lidt at læse den.
Det er ikke altid det dyreste der er det bedste.
Vi har f.eks. en eichorn lux barenvogn der nu er 5 år gammel den kostede
dengang 2600-2800 og har holdt til 3-4 børn og er stadig god.
Til den yngste har vi lige købt en emmaljunga minior edge klapvogn til 3500
og den har ikke for gode bremser, tror faktisk ikke den ville bestå en
klapvogntest.

Hilsen Katja

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 24-02-04 13:59

> [...]

> så mange fejl og være helt ubrugelige!!
> Er der så stor kvalitetsforskel, på en vogn til kr. 2500,- og til kr.

Vi undersøgte markedet grundigt, da vi skulle investere i barnevogn og
blev hurtigt enige om, at vi ville gå efter en velholdt brugt vogn.
Der er en del til salg på www.dba.dk og på Netdoktor:
http://premium.netdoktor.com/dk/babyklub/support/discussion/buyandsell/index.jsp

Vi lagde vægt på sikkerhed og komfort for barnet samt et langt liggemål
og endte med at købe en ½ år gammel Simo til ca. halv pris af, hvad en
splinterny ville koste og Sofie er gangske tilfreds med at ligge i den.

Henriette Døssing

Fra : Michael-7500

Dato : 25-02-04 09:13

Hej Flemming

Nu ved jeg ikke hvor I bor eller hvornår I venter barn.

Min kæreste og jeg bor i Vestjylland og vi fik 5000 kr. foræret til en
barnevogn. Vi kørte op til Malles Barnevogne i Thy mellem jul og nytår, hvor
de har stort udsalg - folk ligger og sover udenfor for at komme først. Vi så
med det samme at de nye modeller .... ja, dem skulle vi i hvert fald ikke
kigge på. Så vi blev enige om at vi sagtens kunne "nøjes" med en model fra
året før, som var sat kr. 1500,00 ned. Så for lige knap 5000 kr. fik vi
barnevogn med madras, varekurv (som jeg tog som en selvfølge at den fulgte
med, men), pusletaske og lift med madras - leveret til døren uden
transportudgifter. Barnevognen var godtnok ikke de moderne farver som sort
og grå, men DET havde jeg bestemt heller ikke noget ønske om. Det var en
Odder-vogn, som vi har været yderst tilfredse med og den er ganske
almindelig mørkeblå med lidt mønster - og nu venter vi nr. 2 og få uger, så
der skal den jo bruges igen .....

Iøvrigt er det da vildt, at når man kigger på en ny barnevogn som lige er
moderne nu - så koster den måske ca. 6-7000 kr. og så er der ikke en disse
tilbehør med. Min vurdering er, at hvis man står som første-gangs forældre
og gerne vil have ALT og helst NYT, så kan man da NEMT bruge 25-30.000 i
sådan en butik. Jeg troede selv jeg var sådan, men jeg blev sgu' klogere da
jeg så priserne ......

Jeg må være i den forkerte branche. I mit næste liv vil jeg arbejde inden
for børneudstyr, børnelegetøj, børnetøj .... eller måske bilforhandler !!

Hilsen AL

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-02-04 11:28

"Michael-7500" <michael7500@mail.dk> wrote in

> Jeg må være i den forkerte branche. I mit næste liv vil jeg arbejde inden
> for børneudstyr, børnelegetøj, børnetøj .... eller måske bilforhandler !!

eller inden for bryllupsbranchen..

Fra : Heidi

Dato : 26-02-04 19:44

Kenneth Darling Soerensen wrote: