MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mappeindstillinger, DET undrer mig
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-02-04 10:52

Når jeg ser al den avancerede viden der bringes for dagen i denne NG, undrer
det mig meget, at der ikke er nogen der kan fortælle mig, hvordan man
indstiller mapper i alle lag, så de gør følgende (Win XP pro): Bevarer (helt
individuelt) visningstype og størrelse/placering på ruden. Og husker dette
permanent, uanset hvad jeg gør ved andre mapper. Jeg bemærker at hukommelse
for visning, størrelse og placering er til stede. Men fra tid til anden
ændrer det sig uden jeg har bedt om det. Og jeg har bemærket at det ikke
overføres ved brænding af kopier.

Er det virkeligt samtlige Microsofts mange udviklere, der ikke lige har set
værdien i at ovennævnte indstillingsmulighed skal være en selvfølgelighed?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 24-02-04 14:53

On Tue, 24 Feb 2004 10:51:57 +0100, Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
>for visning, størrelse og placering er til stede. Men fra tid til anden
>ændrer det sig uden jeg har bedt om det.

Ét eller andet får det vel til at ske. Jeg har i hvert fald aldrig bemærket
at mine individuelle folder settings forsvandt uden at jeg selv bad om det.
Det skal dog retfærdigvis siges, at det ikke er noget jeg plejer at gå
voldsomt meget op i, så det er ikke utænkeligt at det er sket uden at jeg
har tænkt videre over det.

>Og jeg har bemærket at det ikke overføres ved brænding af kopier.

Nej, for værdierne gemmes i registry, ikke sammen med de enkelte folder
objekter, hvilket der er god mening i. Hvordan en folder skal vises, er
noget som den aktuelle bruger bestemmer, ikke skaberen af folderen.

>Er det virkeligt samtlige Microsofts mange udviklere, der ikke lige har set
>værdien i at ovennævnte indstillingsmulighed skal være en selvfølgelighed?

Eftersom de har inkluderet parametre og funktionalitet til at understøtte
hvad du efterspørger, kan vi vel nok konkludere at de er opmærksomme på
nytten heraf.

Men for at være en smule konstruktiv: Har du husket at sætte flaget
"Remember each folder's view settings"?
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-02-04 20:56

"Henrik Dissing" <sorry@drowned.in.spam.invalid> skrev
> Eftersom de har inkluderet parametre og funktionalitet til at understøtte
> hvad du efterspørger, kan vi vel nok konkludere at de er opmærksomme på
> nytten heraf.

Det er netop det der undrer mig. Den kan det, 'men kun i flæng'. Altså har
man ikke været opmærksomme.

> Men for at være en smule konstruktiv: Har du husket at sætte flaget
> "Remember each folder's view settings"?

Jeg har prøvet, hvad jeg nu kunne finde på af kombinationer/indstillinger.
Vejen er muligvis at give mappen særstatus, men da det er billeder jeg
arbejder med, ønsker jeg ikke at frigive plads til en spalte i venstre side,
som er resultatet, hvis man indstiller til billedmateriale.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Edmund

Dato : 25-02-04 16:10

Preben Riis Sørensen skrev:
> [...]
> at frigive plads til en spalte i venstre side, som er resultatet,
> hvis man indstiller til billedmateriale.

Hvis du deaktiverer alle visuelle effekter i XP er der ingen venstre
spalte.

Kontrolpanel / system / advanseret / visuelle effekter / juster til den
bedste ydelse

Måske skal du også:
Højreklik på skrivebordet / egenskaber / udseende / effekter
fjerne diverse hak

Jeg har deaktiveret alt begge steder, men om det er nødvendigt ved jeg
ikke, prøv dig frem
--
Mvh Edmund

Fra : KsNa

Dato : 24-02-04 21:32

> [...]
set
> værdien i at ovennævnte indstillingsmulighed skal være en selvfølgelighed?

Det er møg irriterende at visningstypen ændre sig, hvis man omdøber mappen
ændre det sig, hvis man flytter mappen til en anden mappe ændre det sig,
hvis man flytter filer ind i mappen(med lukket mappe) ændre det sig, øv XP.

Mvh
Kim

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-02-04 23:29

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev> Det er møg irriterende at visningstypen
ændre sig, hvis man omdøber mappen
> ændre det sig, hvis man flytter mappen til en anden mappe ændre det sig,
> hvis man flytter filer ind i mappen(med lukket mappe) ændre det sig, øv
XP.

Det ændrer sig såmænd også selvom man ikke har rørt mappen.

Hvis jeg møder Bill G. nogensinde, brækker jeg ham i to halvdele og skider i
dem begge

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen