fejl i mit javascript
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 04:05

Hej NG
Jeg er ved at blive vanvittig. Jeg har ledt efter fejl i flere dage nu, men
intet hjælper.
Jeg er ingen ørn til javascript og nu må jeg be om hjælp.
Det drejer sig om www.peter-m-p.dk/peter/malerier.shtml
Jeg tror hunden er begravet i www.peter-m-p.dk/peter/billeder.js
Funktionen skulle ligne www.hjemmesideskolen.dk/scripts/diastxt.asp
men........

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-02-04 10:24

Mia J skrev:

> Jeg er ved at blive vanvittig. Jeg har ledt efter fejl i flere
> dage nu, men intet hjælper.

Prøv en browser med javascriptkonsol - fx Mozilla. Her er hvad den
melder når man besøger din side:

,--------
| Error: missing ( before formal parameters
| Source File: http://www.peter-m-p.dk/peter/billeder.js
| Line: 62, Column: 12
| Source Code:
| function gul-blaat1()
`--------

- med en pil på bindestregen i gul-blaat1. Problemet er at det
opfattes som et minus. Du må ikke benytte bindestreger i funktions
og variabelnavne.

Prøv at rette det og se om du kommer videre.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-04 13:47

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:
> Prøv en browser med javascriptkonsol - fx Mozilla.

Tak for svaret. Jeg har for nylig hentet både Opera og Mozilla, men er ikke
blevet fortrolig med dem endnu.
Jeg har rettet en del og nu står siden præcis som den skal i Mozilla (men
absolut ikke i IE) der stadig melder om en masse fejl.
Funktionerne på siden virker stadig ikke nogen af stederne.
Hvordan kommer jeg frem til at finde fejlene i denne javascriptkonsol i
Mozilla? Hvor ligger den skjult?

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-02-04 16:01

Mia J skrev:

> Hvordan kommer jeg frem til at finde fejlene i denne
> javascriptkonsol i Mozilla? Hvor ligger den skjult?

Du kan få den frem ved at skrive "javascript:" i adresselinjen -
eller via menuen: Tools => Web Development => Javascript Console.

Bruger man Multizilla (en udvidelse til Mozilla der gør programmet
endnu bedre til at håntere tabbed browsing), ligger der endvidere
en knap i værktøjslinjen til konsollen.

Du kan også prøve genvejen Skift-Ctrl-j. Jeg ved ikke om det er en
"native" Mozilla-genvej eller den kun virker i Multizilla.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 03:08

> [...]
>
> Du kan også prøve genvejen Skift-Ctrl-j. Jeg ved ikke om det er en
> "native" Mozilla-genvej eller den kun virker i Multizilla.

Tusind tak for hjælpen

--
Hilsen
Mia