MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette en fil ?
Fra : Morten

Dato : 23-02-04 18:24

Hejsa

Jeg skulle kopiere .mpg fil fra en computer til en anden (Begge Win XP Pro
DK) men den stoppede undervejs, så filen virker ikke ... jeg vil slette den
og gøre det om, men jeg kan ikke slette filen, den skriver
"Der er ikke muligt at slette .......: Filen bruges af en anden person eller
et andet program. - Luk alle programmer, der muligvis bruger filen og forsøg
igen." og jeg har ingen programmer åbne ellers... har også checket af den
ikke er skrivebeskyttet, og har prøvet at slette den fra dos-prompten osv...
intet virker ..

Hvad gør jeg ?!...

Fra : usenet

Dato : 23-02-04 19:07

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igen." og jeg har ingen programmer åbne ellers... har også checket af den
> ikke er skrivebeskyttet, og har prøvet at slette den fra dos-prompten

Prøv og start op i fejlsikrettilstand ved at taste F8 når du starter XP
Så skulle det være muligt at få adgang til filen.

Dan

Fra : Morten

Dato : 23-02-04 22:04

> Prøv og start op i fejlsikrettilstand ved at taste F8 når du starter XP
> Så skulle det være muligt at få adgang til filen.

Den giver samme besked i fejlsikret tilstand ...

Fra : ///JJ

Dato : 23-02-04 22:45

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> wrote in message

> Den giver samme besked i fejlsikret tilstand ...

Prøv så at køre et disk check a la scandisk på disken..... Hvis der er fejl
på disken, kan de måske drille dig...

mvh
///JJ

Fra : Edmund

Dato : 23-02-04 23:31

Morten skrev:

> Den giver samme besked i fejlsikret tilstand ...

Husk at gå direkte til dos-prompten, har du først brugt stifinder så
låser filen sikkert indtil genstart.
Efter en genstart kan du også prøve at starte f.eks Nero elller andre
programmer og vælge slet inde fra programmets åben menu.

Hvis du ikke har deaktiveret ballontip kan du i stifinder markere filen,
og så vente med at vælge slet indtil den gule ballon kommer.

Det skulle vel ikke være en avi fil i stedet for mpg, normalt er det
vist avi der giver den slags slette problemer.

--
Mvh Edmund

Fra : hcma

Dato : 23-02-04 22:49

> [...]
> igen." og jeg har ingen programmer åbne ellers... har også checket af den
> ikke er skrivebeskyttet, og har prøvet at slette den fra dos-prompten

Hej Morten
der er 2 muligheder:
Heg har uploaded begge her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#slet_fil