scrollbar på tabel
Fra : G

Dato : 23-02-04 10:49

Hej allesammen!

Jeg skal have lavet en scrollbar på en bestemt område på mit
site.
Men jeg ønsker ikke sitet skal fylde hele browser vinduet ud,
således scrollbaren automatisk placerer sig helt ude til højre,
ligesom når man arbejder med frames.
Jeg vil gerne have scrollbaren på et centreret område på sitet.
Det er lidt svært at forklare så jeg har lagt et dummy udkast
her: http://www.zebra-pro.dk/scroll

Er der en venlig sjæl som har mulighed for at hjælpe mig med at
fortælle hvordan dette gøres? (Kan man centrere frames i en tabel
f.eks.? Er ikke vant til at arbejde med frames)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-02-04 11:01

"G" <g_brinck@hotmail.com> escribió

> Er der en venlig sjæl som har mulighed for at hjælpe mig med at
> fortælle hvordan dette gøres? (Kan man centrere frames i en tabel
> f.eks.? Er ikke vant til at arbejde med frames)

Hvis indholdet af den frame du snakker om nødvendigvis skal hentes fra en
anden fil kan du bruge en <iframe>, ellers kan du bare lege lidt med height
og overflow parametrene i CSS. Jeg har et eksempel på
http://www.kreadonia.com/pre/?pagina=historia

Med venlig hilsen
Lars Hoffman

Fra : G

Dato : 23-02-04 11:07

> http://www.kreadonia.com/pre/?pagina=historia
Det var faktisk et rigtig godt link, tusind tak skal du have

Fra : G

Dato : 23-02-04 11:10

Jeg er bange for jeg fik forklaret mig lidt forkert før.
Jeg har lagt en ny dummy ud.
Min scroll bar SKAL ligge helt ude til højre, men skal kun være
tilknyttet ét bestemt område, det kan bedst ses på dummien:
http://www.zebra-pro.dk/scroll

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-02-04 11:20

"G" <g_brinck@hotmail.com> escribió en el mensaje
> [...]
> Min scroll bar SKAL ligge helt ude til højre, men skal kun være
> tilknyttet ét bestemt område, det kan bedst ses på dummien:

Uden et eller andet javascript er det umiddelbart ikke muligt at have en
scrollbar til at styre et felt andetsteds på skærmen.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann