Fliser i køkken
Fra : René Larsen

Dato : 22-02-04 10:39

Vi står og skal snart flytte ind i vores nye hus.

En af de første ting vi skal have lavet er nyt gulv i køkkenet. Her er der i
forvejen gulvtæppe, og det skal væk.

Vi har tænkt meget over at ligge fliser, da disse jo er nemme at holde rene.
Vi har dog lidt bekymringer over at de måske er meget kolde at gå/stå på, og
at de måske er meget hårde at stå på i forbindelse med f.eks madlavning.

Nogen erfaringer og råd vil vi sætte står pris på.

René

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 22-02-04 10:54

"René Larsen" <morgen@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at de måske er meget hårde at stå på i forbindelse med f.eks madlavning.
>
> Nogen erfaringer og råd vil vi sætte står pris på.

Vi har hvide fliser på vores køkkengulv, og det vil jeg ikke anbefale. Man
ser alt på en hvid flise.

Du skal også være forberedt på, at alt man måtte tabe på gulvet går i
stykker.

mvh
Bendt

Fra : Jørgen

Dato : 22-02-04 11:43

Ofre en gang gulvvarme.
Fliser kan godt være hårde at gå på, men det er vejene og fortov også,
noget andet er fugerne , de har let ved at blive mørkere end det man ønsker.
de er ligesom trækpapir

Hilsen
Jørgen

Fra : Jørn Vind

Dato : 22-02-04 14:13

Lidt mere til emnet .................

Vi havde på et tidspunkt glaserede fliser på gulvet. De er utrolig lette at
vaske / tørre af, men alting bliver at se derpå. Bare et enkelt hår, kalken
af en indtørret vanddråbe mv. ses på en lys glasseret flise.
Derfor - hvis I vælger fliser på gulvet, så tænk måske i retning af matte
modeller.

Med venlig hilsen

Jørn Vind

Fra : Anders [8000]

Dato : 22-02-04 14:26

> Vi har tænkt meget over at ligge fliser, da disse jo er nemme at holde
rene.

Hvad med et træ gulv? Har selv sådan et "skibs" trægulv. Det er virkelig
praktisk - nemt at gøre rent og kønt at se på. Og så er det virkelig solidt
og holdbart.

Blot et forslag.

Mvh. Anders