Digital kamera m. undervandshus?
Fra : Dennis Meng Hansen

Dato : 22-02-04 16:03

Hejsa!

Jeg har i de sidste par dage søgt og søgt på nettet, efter diverse
tests/reviews af digital kameaer og undervandshuse.....

Det jeg umiddelbart lurer mest på i øjeblikket er Canon A70 m. deres
undervandshus til.
Alternativet til dette, var Olympus mju300/400 m. undervandshus.
Men digital kamera mæssigt set, er A70 vist det bedste af de to mærker......
udover det er lysfølsomheden på f2.8-4.8 fremfor Olympus' f3.1-?.?? (kan
ikke huske det sidste tal).
Som jeg ser det, er det jo kun en fordel, at jo lavere tallet er, jo bedre
er det at bruge i begrænset lysmængde - hvilket f.eks er under vandet.
mju kameraet er så en smule mere fikst (mindre, og knap så klodset) -
hvilket er en fordel, når man render rundt med det på land til alm.
fotografering.

Prisklassen skal ligge i ovenståendes prisklasser - dvs. ca. 4-5k for
kamera, undervandshus og ekstra hukommelse.
Jeg har set et eller to tidligere indlæg her i gruppen, hvor der også
snakkes lidt om kameraer.....

Jeg er sådan generelt interesseret i at høre, hvad folk har af råd til
ovenstående, og evt. links til billeder taget med kameraerne.... ?

Mvh Dennis

Fra : Henning

Dato : 22-02-04 18:42

On Sun, 22 Feb 2004 16:02:52 +0100, "Dennis Meng Hansen"
<dennis.fjerndette@dpnet.dk> wrote:

>Hejsa!
>
>Jeg har i de sidste par dage søgt og søgt på nettet, efter diverse
>tests/reviews af digital kameaer og undervandshuse.....

Mon ikke news:dk.fritid.foto har nogle erfaringer?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk