Sortering af poster
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 22-02-04 14:11

Jeg arbejder med Access-database.
En bruger har adgang til en rækker poster der står i en tabel
(post).
Hver post har et unikt postid (postid).
Brugeren kan vælge at se de enkelte poster på en side.
Når brugeren har set en post registrere jeg brugeren (brugerid)
og hvilken post (postid) brugeren har set i en anden tabel
(setpost).
Næste gang brugeren ser rækken med poster, skal de poster
brugeren har set, være fjernet.
Hvordan gør jeg det?

M.v.h.

Michael Tillgaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 15:33

> Hvordan gør jeg det?

Kan du ikke lave en tabel med brugerid og postid og registere de læst poster
og fra sortere på denne måde??

Mvh
N9

Fra : Michael Tillgaard

Dato : 22-02-04 15:42

"N9" <nospam> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke lave en tabel med brugerid og postid og registere de læst
poster
> og fra sortere på denne måde??
Jeg har lavet denne tabel.
Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at fra sortere.
Hvordan sortere jeg, sammenligner de to tabeller?

> Mvh
> N9

M.v.h.
Michael Tillgaard

---
Denne mail er scannet for virus med AVG 6.0 og ingen virus er fundet.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-04 16:52

> Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at fra sortere.
> Hvordan sortere jeg, sammenligner de to tabeller?

Det er nok nærmere et database spg, derfor sætter jeg FUT dk.edb.database

prøv at komme med din tabel opbygning

Fra : Torben Brandt

Dato : 22-02-04 17:03

N9 skrev:
> Det er nok nærmere et database spg, derfor sætter jeg FUT dk.edb.database

Du glemte FUT'en.

> prøv at komme med din tabel opbygning

Læser du ikke Michaels indlæg? Svarene på begge dine indlæg er i
Michaels første indlæg i denne tråd.

/Torben

Fra : Torben Brandt

Dato : 22-02-04 17:05

Michael Tillgaard skrev:
> [...]
> (setpost).
> Næste gang brugeren ser rækken med poster, skal de poster

Prøv at se på dette udtræk:
[Den nuværende bruger har brugerId = 1234]
SELECT
Post.postid,
Post.andreFelter
FROM
Post
LEFT JOIN
(
SELECT postId, brugerId FROM SetPost WHERE brugerId = 1234
) AS SetPostBruger
ON
Post.postId = SetPostBruger.postId
WHERE