Plænetraktor - OK?
Fra : Olsen

Dato : 22-02-04 00:47

Plænetraktor MTD RS 115/96 fra FDB:

Teknisk data:

Motor 11.5 HK, 6 gear, Tank Kapacitet på 5l, Klippebredden er 96 cm,
Sideudkast, 2 knive, 6 gear, Venderadius er på 69 cm, Vægt: 152 kg ,
Pris ca.9000.

Hvad siger kendere til dette tilbud?
Evt. mangler?

\Olsen

Fra : //zigge

Dato : 22-02-04 04:02

"Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Plænetraktor MTD RS 115/96 fra FDB:
> Hvad siger kendere til dette tilbud?
> Evt. mangler?

Det lyder som om at det er et ok tilbud. MTD har lavet plæneklippere i en
menneskealder - det er ikke super duper maskiner, men heller ikke specielt
noget skrammel.
Hvis du beslutter dig for sådan en, skal du sikre dig at det er en med
"Shift-on-the-go" gearkasse, dvs. at man kan skifte gear uden at bruge
kobling.
De laver også den maskine med automatgear, og det er da lige værd at
undersøge hvad sådan en koster i forhold til denne her.
Du skal være klar over at MTD tilbyder en fabriksgaranti der siger to års
normal garanti, plus 90 dages "idiotgaranti" eller "ingen fejl garanti"
hvilket kan være et plus hvis man skulle være uheldig at få en mandags
model.

Ud over det, så prøv at stikke hovedet ind hos diverse forhandlere og
maskinforretninger - Det er tit at de står med et par maskiner fra sidste
år's modelserie. Jeg var heldig at finde en Jonsered 12Hk maskine, som jeg
fik for 5000Kr mindre end nypris, bare fordi det var en gammel model...

Stod jeg og skulle have ny plænetraktor idag, ville jeg helt klart gå efter
en med automatgear, da plænen er lidt kuperet og med mange "blindtarme" og
krinkelkroge, hvilket godt kan give en lidt lam gearskiftearm når man har
kørt i en times tid.

Mvh
//zigge