Skærme
Fijala 3554
Syg tanke... ?
Fra : Svend Emil

Dato : 21-02-04 21:21

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at vide om "krystallerne" i en TFT/LCD skærm
virkelig er flydende eller hvordan.

Er der med andre nogen der har links til film på nettet, der viser sådanne
skærme der bliver smadret, eller skåret op?

--
--- Svend Emil ---

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-02-04 21:25

On 2004-02-21, Svend Emil <hader@spam.ja> wrote:
> Hej
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vide om "krystallerne" i en TFT/LCD skærm
> virkelig er flydende eller hvordan.

TFT = Thin Film Transistor. Ikke flydende

LCD = Liquid Crystal Display. Flydende. Hvis du slår den i stykker, så
vil du se et flot hippi mønster, selv når skærmen er slukket. Har
prøvet det på min mobil.

Fra : Svend Emil

Dato : 21-02-04 21:35

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> On 2004-02-21, Svend Emil <hader@spam.ja> wrote:
>
> TFT = Thin Film Transistor. Ikke flydende

Ok. Er det lidt at sammenligne med displayet på en lommeregner? Altså
glasplader med et stof i, og noget stræm til ?

> LCD = Liquid Crystal Display. Flydende. Hvis du slår den i stykker, så
> vil du se et flot hippi mønster, selv når skærmen er slukket. Har
> prøvet det på min mobil.

Kunne dog stadig godt tænke mig at se film/billeder af det...

--
--- Svend Emil ---